ضعف‌ها و تهدیدهای خانواده؛ چالش جدی امروز کشور
کد خبر: 3653744
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
خادمی مطرح کرد:

ضعف‌ها و تهدیدهای خانواده؛ چالش جدی امروز کشور

گروه فرهنگی: استاندار لرستان موضوع خانواده و تهدیدهای خانواده و ضعف‌های این حوزه را چالش جدی کشور دانست و گفت: چون ما در فرهنگ اسلامی کارکردهای بالایی برای خانواده تعریف می‌کنیم قاعدتاً عوامل محکم‌کننده و تهدیدزای خانواده متفاوت از دیگران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، موسی خادمی، استاندار لرستان امروز سه‌شنبه، 25 مهرماه در همایش «مبانی تحکیم خانواده اسلامی» که با حضور نمایندگان ولی‎‏فقیه استان‌های غرب کشور به میزبانی استان لرستان در محل سالن همایش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان آغاز به‌کار کرد، با اشاره به این‌که امروز موضوع خانواده و تهدیدهای خانواده و ضعف‌های این حوزه چالش جدی کشور است، گفت: چون ما در فرهنگ اسلامی کارکردهای بالایی برای خانواده تعریف می‌کنیم قاعدتاً عوامل محکم‌کننده و تهدیدزای خانواده متفاوت از دیگران است.
وی به شیوع طلاق‎های عاطفی اشاره کرد و ادامه داد: برخی این‌که فقط زیر یک سقف زندگی کنند را به‌عنوان خانواده تعریف می‌کنند، اما تعریف دینی و فطری ما متفاوت است که هدف آن تداوم نسل و ایجاد آرامش و استفاده از حمایت‌های عاطفی افراد است.
استاندار لرستان در ادامه با اشاره به این‌که هنوز لرستان آن‌طور که شایسته است و حق مردم است، به توسعه دست پیدا نکرده است، اظهار کرد: اگر در بررسی عوامل توسعه‌نیافتگی دقت کنیم، بخشی از عوامل بیرونی است، از خارج بر استان تحمیل شده است و بخش دیگر عوامل درون‌زا است.
وی با بیان این‌که برگزاری چنین همایش‌هایی کمک می‌کند به حذف موانع درون‌زای توسعه در استان و ائمه جمعه کشور نقش مهم و اثرگذاری در این حوزه خواهند داشت، تصریح کرد: همایش مهمی است این همایش، خوشبختانه امروز جایگاه نماز جمعه ارتقا یافته و به‌سمت جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند و نماز جمعه علاوه‌بر وحدت، جایگاهی برای تبیین مسائل شده است.
استاندار لرستان با تاکید بر این‌که امروز هیچ برنامه توسعه‌ای بدون کمک ائمه‌جمعه قابل تحقق نیست و خوشبختانه ائمه نیز به‌خوبی دولت و سایر مسئولان را همراهی می کنند، افزود: یکی از ارکان بهبود وضعیت کسب و کار و وضعیت فرهنگی در شهرستان ها ائمه جمعه هستند، درخواست می کنیم کمک کنید به بحث‌های توسعه‌ای، در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم کمک کنید، امروز نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذران هستیم.
captcha