زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ آماده استقبال از زوار اربعین
کد خبر: 3653757
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ آماده استقبال از زوار اربعین

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: موکب امام خمینی(ره) در میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان دو مکان اصلی استقبال از زائران پاکستانی است، بطوری که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به 100 هزار نفر برسد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: زوار پاکستانی اربعین حسینی، هر ساله از طریق مرز میرجاوه، وارد خاک کشورمان می‌شوند تا از این طریق، عازم کربلای معلی شوند.
وی ادامه داد: موکب امام خمینی(ره) در میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان دو مکان اصلی استقبال، اطعام و اسکان زائران پاکستانی است، بطوری که سال گذشته پذیرای 50 هزار زائر پاکستانی بود و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد به 100 هزار نفر برسد.
مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: زائرسرای موقوفه امام رضا(ع) زاهدان، در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث شده و امکانات بسیار خوبی در سه سال اخیر به منظور پذیرایی و میزبانی از مهمانان پاکستانی به ویژه در ایام محرم و اربعین فراهم کرده است.
وی افزود: تدارک استقبال از زائران پاکستانی از مدت‌ها قبل آغاز شد، بطوری که قبل از فرارسیدن ماه محرم، جلسات متعددی جهت هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی صورت گرفت تا استقبالی در شأن نظام اسلامی داشته باشیم.
تدینی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی استان شور و هیجان بسیاری برای استقبال از زوار اربعین دارند، ادامه داد: پذیرایی اهل سنت گاهی آنقدر فراوان است که حتی برخی از نیازمندان منطقه هم از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ آماده استقبال از زوار اربعین
زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان؛ آماده استقبال از زوار اربعین
captcha