استان سمنان با 2 طرح جدید به جنگ کم‌آبی می‌رود
کد خبر: 3654021
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
استاندار سمنان اعلام کرد:

استان سمنان با 2 طرح جدید به جنگ کم‌آبی می‌رود

گروه اجتماعی: استاندار سمنان از آغاز تدوين و طراحي دو طرح در حوزه حفاظت و تأمين آب در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از ايسنا، منطقه سمنان، محمد رضا خباز در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح صيانت از آب توسط اداره كل دادگستري و معاونت مربوطه در استان سمنان در حال تدوين و طراحي است و انشاءالله با كمك تمام دستگاه هاي اجرايي در استان اجرا مي‌شود.

وي گفت: در استان سمنان كه با كمبود منابع آبي و خشكسالي شديد مواجه است، اجراي مطلوب و مناسب طرح صيانت از آب بسيار ضروري و مهم است.

استاندار سمنان گفت: اجراي طرح صيانت از آب در اجراي طرح تعادل بخشي و حفاظت از منابع آبي، كاهش اضافه برداشت‌ها و جلوگيري از برداشت هاي غيرمجاز از منابع آبي بسيار تأثير گذار است.

خباز از طرح صيانت از آب به عنوان يك نسخه بسيار خوب و مطلوب نام برد و گفت: مهمتر از نوشتن يك نسخه خوب، عمل و اجراي مطلوب‌تر و بهتر آن نسخه است، انشاءالله با همدلي، كمك و مشاركت همه دستگاه ها اين طرح به خوبي اجرا شود و شاهد نتايج مثبت و مفيد آن باشيم.

وي همچنين خاطرنشان كرد: طرح تأمين كامل آب شرب بهداشتي نيز توسط دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در حال تدوين و طراحي است كه انشاءالله اين طرح هم با كمك و همت والاي همه مسوولين به خوبي اجرا شود.

استاندار سمنان تأكيد كرد: بسياري از استان‌هاي كشور مانند استان سمنان با كمبود منابع آبي، افت شديد منابع و همچنين خشكسالي شديد مواجه هستند و تدوين و اجراي مطلوب طرح‌هاي مختلف در حوزه حفاظت از منابع آبي، صيانت از آب، تغيير الگوي كشت، اصلاح شيوه نوين آبياري و مصرف بهينه آب و... نقش بسزا و تأثيرگذاري در مقابله با اين بحران دارد.
captcha