سپاه مانع تحقق برنامه‌های استکباری در منطقه است
کد خبر: 3654106
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

سپاه مانع تحقق برنامه‌های استکباری در منطقه است

گروه سیاسی: مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان گفت: سپاه همواره مانع تحقق برنامه‌های استکباری آمریکا در منطقه بوده و با حمایت‌هایی که از ملت‌های مظلوم کرده، باعث شده تا آمریکا به اهداف شوم خود در این کشورها نرسد.

دادخدا خدایار، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: سپاه که نام کامل آن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است، دربردارنده یک وظیفه، یک معنا و یک محدوده کاری است.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ادامه داد: سپاه دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی است، بر همین اساس امام(ره) فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.
وی بیان کرد: از بدو انقلاب، عده‌ای از جوانان انقلابی، مجموعه سپاه را تشکیل دادند. مجموعه‌ای که به ظاهر ماهیت نظامی دارد، ولی به‌شدت مردمی و فرهنگی و دارای ابعاد مختلف است و بر همین اساس در همه بخش هایی که احساس کند انقلاب اسلامی از آنجا ضربه می‌خورد، تضعیف و تخریب می‌شود، وارد شده و از تخریب جلوگیری می‌کند.
خدایار اظهار کرد: سپاه از بدو تشکیل تاکنون، خدمات مختلفی، از جمله در عرصه‌های دفاعی و امنیتی، عمران و سازندگی و آموزش‌های فرهنگی ارائه کرده است.
وی افزود: سپاه نقش ویژه‌ای در رشد صنایع دفاعی و نظامی کشور و مخصوصا حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش و حمایت از کشورهایی که مورد ظلم استکبار قرار گرفته بودند مثل لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و یمن را به عهده داشته است.
وی ادامه داد: سپاه همواره مانع تحقق برنامه‌های استکباری امریکا در منطقه بوده و با حمایت‌هایی که از ملت‌های مظلوم کرده، باعث شد تا امریکا به اهداف شوم خود در این کشورها نرسد و همین مسائل سبب ایجاد حساسیت شدید امریکا نسبت به سپاه شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: کشورهایی که تحت ظلم دنیای استکبار قرار دارند، از سپاه پاسداران می‌خواهند تا به آنان مشاوره سیاسی، نظامی و آموزشی بدهد تا در مقابل زور و تهدید امریکا، مقاوم شوند و سپاه این کار را می‌کند، چون حمایت از مظلومان را وظیفه خود می‌داند.
خدایار در پایان با اشاره به اینکه امریکا شیطان بزرگ و غیر قابل اعتماد است، افزود: کسانی که امریکا را برای دشمنی بیشتر با ملت ایران تشویق می‌کنند، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود است که به دلیل اختلاف با ایرانی‌ها، از دشمنان ایران حمایت می‌کنند.
captcha