انتقاد از حمله صهیونیست‌ها به دفاتر مؤسسات رسانه‌ای فلسطین
کد خبر: 3654208
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

انتقاد از حمله صهیونیست‌ها به دفاتر مؤسسات رسانه‌ای فلسطین

گروه بین‌الملل: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در فلسطین با صدور بیانیه‌ای، حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به دفاتر برخی شبکه‌های ماهواره‌ای فلسطینی و شرکت‌های خدمات رسانه‌ای در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

انتقاد اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در فلسطین از تعطیلی 8 موسسه رسانه‌ای توسط اسرائیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در فلسطین در این بیانیه‌ که صبح امروز(26 مهرماه) منتشر شد، حمله نیروهای امنیتی اسرائیل به دفاتر شبکه‌های فلسطینی و شرکت‌های خدمات رسانه‌ای در کرانه باختری و بازداشت کارکنان این دفاتر را به شدت محکوم کرد.  

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در فلسطین در این بیانیه با اعلام بسته‌شدن دفاتر شرکت‌های خدمات رسانه‌ای «ترانس‌مدیا»، «پال مدیا» و «رامسات» در الخلیل، رام الله، نابلس و بیت لحم، این اقدام را جنگی آشکار علیه رسانه‌های فلسطینی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است برخی از این شبکه‌های ماهواره‌ای همچون فلسطین الیوم، القدس، الاقصی و المنار که مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفتند، عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی هستند.  

در بخش دیگری از این بیانیه به اقدامات نظامیان اشغالگر اسرائیلی در تخریب مقر 8 مرکز خدمات رسانه‌ای فلسطین اشاره شده و آمده است: صهیونیست‌ها اقدام به مصادره دارایی‌های این مراکز از جمله رایانه‌، آرشیو و تجهیزات آن‌ها به ارزش صدها هزار دلار کردند و این مراکز را به مدت 6 ماه تعطیل و «عامر جعبری»، مدیر شرکت ترانس‌مدیا و «ابراهیم جعبری» مدیر مالی این شرکت را بازداشت کردند. 

در ادامه این بیانیه با تأکید بر این که رژیم اشغالگر خواستار ساکت‌کردن هر صدای ملی و آزادی است که در راه نشر حقیقت و افشای جنایات این رژیم تلاش می‌کند، تأکید شده است: اسرائیل پیش از این نیز این‌گونه سیاست‌ها را تجربه کرده، اما همیشه در ساکت‌کردن رسانه‌های فلسطینی ناکام بوده است. 

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در فلسطین با اشاره به بازداشت حدود 33 روزنامه‌نگار توسط رژیم اشغالگر، از شبکه‌ها و روزنامه‌های فعال در فلسطین خواست با قدرت به کار خود ادامه داده و در برابر تروریسم اسرائیلی که وارد جنگ با روزنامه‌ها و مؤسسات رسانه‌ای شده است، تسلیم نشوند.

در این بیانیه همچنین با اشاره به این که این وقایع مخالف همه قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی است، از همه نهادهای بین‌المللی درخواست شد که با فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل، جنایات این رژیم در حق اصحاب رسانه و مؤسسات مطبوعاتی را متوقف کنند/.
captcha