اجرای طرح «مکتب خانه همراه» در حرم مطهر رضوی
کد خبر: 3654225
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

اجرای طرح «مکتب خانه همراه» در حرم مطهر رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اجرای طرح آموزشی «مکتب خانه همراه» در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از اجرای طرح آموزشی «مکتب خانه همراه» در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسهیل در امر آموزش قرآن و در راستای گسترش ارائه خدمات فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در مدت حضور در این بارگاه نورانی اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در طرح «مکتب خانه همراه» که به همت واحد نوجوان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و به صورت مکتب‌ خانه‌ای اجرا می‌شود، آموزش قرآن از همان مرحله اول یعنی خواندن حروف الفبای عربی روی بنر و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزش قرآن، آموزش داده می‌شود.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: مرحله بعد از حروف الفبای عربی، آموزش صداها و علامت‌ها از جمله صداهای کوتاه و کشیده و علامت‌های ساکن، تشدید، حروف مقطعه و ... است که به صورت کاربردی و با استفاده از اصطلاحات ساده به مخاطبان آموزش داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: مرحله بعدی آموزش قرآن در طرح «مکتب خانه همراه» آموزش روخوانی سوره حمد، سوره‌هایی از جزء 30 قرآن کریم و در پایان نیز روخوانی سوره مبارکه قیامت که در آن بیشترین مثال برای صداهای بلند، کشیده و کوتاه در آن وجود دارد، است.
حجت‌الاسلام شجاع با بیان اینکه در این روش در کوتاه‌ترین مدت بیشترین آموزش به مخاطبان ارائه می‌شود، عنوان کرد: در اجرای این طرح تلاش شده است با تسهیل در روش‌های آموزشی، مخاطبان به فراگیری قرآن کریم ترغیب شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح برای مخاطبان نوجوان در نظر گرفته شده است، ولی با توجه به استقبال زائران از این طرح قرار است در آینده زمینه اجرای طرح برای دیگر رده‌های سنی نیز فراهم شود.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی یادآور شد: طرح مکتب خانه همراه، همه روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در رواق‌ دارالحجه، شبستان قرآن و نهج‌البلاغه و دارالقرآن حرم مطهر رضوی واقع در صحن جمهوری اسلامی اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در یکی از این مکان‌ها در این طرح شرکت کنند.
captcha