توزیع نامتوازن بارندگی‌های فصلی و محدودیت منابع آب در گرمسار
کد خبر: 3654301
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

توزیع نامتوازن بارندگی‌های فصلی و محدودیت منابع آب در گرمسار

گروه اجتماعی: معاون فرماندار گرمسار با اشاره به نقش و اهمیت منابع ارزشمند آبی در راستای توسعه این شهرستان افزود: حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی است و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید جهت حفظ این مایع حیاتی و رفع بحران آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، به نقل از ایسنا، علی همتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گرمسار با تأکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و توزیع نا مناسب بارندگی‌های فصلی در مناطق حاشیه کویر و خصوصا شهرستان گرمسار باید از منابع موجود بهره‌برداری منطقی صورت پذیرد.

مدیر منابع آب شهرستان گرمسار نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان سمنان و شهرستان گرمسار، بر صرفه‌جویی در مصرف آب علی الخصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد.

ولی‌اله جورابلو به پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان سمنان و شهرستان گرمسار اشاره کرد و برلزوم حمایت اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در ارائه راهکارهایی جهت ارتقاء فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در زمینه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

وي ضمن تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی و همچنین استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری برای مزارع کشاورزی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: تقویت گروه‌های گشت و بازرسی، انسداد چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی، اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب، برگزاری نشست‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی و... از جمله مواردی است که در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان گرمسار انجام می‌شود.

مدیر منابع آب شهرستان گرمسار منبع شارژ کنتورهای هوشمند را منوط به دستورالعمل ابلاغی و شارژ تا ۱۰۰۰ مترمکعب با پرداخت هزینه جبرانی اعلام کرد.
captcha