فرهنگ عاشورا از مهمترین پایه‌های فرهنگی ما ایرانیان است
کد خبر: 3654351
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

فرهنگ عاشورا از مهمترین پایه‌های فرهنگی ما ایرانیان است

گروه فرهنگی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه مهمترین مولفه فرهنگ ما فرهنگ دینی است اظهار کرد: فرهنگ عاشورا از مهمترین پایه های فرهنگ ما است که به عنوان ثروتی عظیم در اختیار داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا سوقندی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 26 مهر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان با تاکید بر اینکه مهمترین مولفه فرهنگ ما فرهنگ دینی است اظهار کرد: فرهنگ عاشورا از مهمترین پایه های فرهنگ ما است که به عنوان ثروتی عظیم در اخیار داریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم فرهنگ عاشورا گفت: غرق این فرهنگ هستیم اما قدر آن را نمی دانیم.
سوقندی با بیان ویژگی‌های دوران امامت حضرت سجاد (ع) به کادرسازی و تربیت نیرو در دوران امام زین العابدین (ع) یاداور شد: امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) با اقدامات حضرت سجاد (ع) موفق شدند حرکت‌های عظیم فکری و فرهنگی ، فقهی و دینی را راه‌اندازی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر لزوم شناخت فرهنگ گفت: فرهنگ دعا و فرهنگ زیارت از مهمترین فرهنگ ها است که فرهنگ دعا می تواند بسیاری از استرس ها و فشارهای روانی را کاهش دهد.
سوقندی با تاکید بر اینکه دشمنان از فرهنگ عاشورا میترسند خواستار ترویج و تبلیغ این فرهنگ شد  و تاکید کرد:  اعضای شورا باید در خصوص وضعیت مصرف فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی نیز مطالعه کنند و همچنین با تبیین مزیت های شهرستان شدن آرادان از معایب این امر پرهیز نماییم.
حجت الاسلام شریفی نیا امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آرادان نیز در این نشست گفت: امام سجاد (ع) در شرایط خفقان حکومت اموی، نهضت فرهنگی را پایه ریزی کردند.
منبع: روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
captcha