نامگذاری یکی از میادین فومن به نام «شهید محسن حججی»
کد خبر: 3654385
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

نامگذاری یکی از میادین فومن به نام «شهید محسن حججی»

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن از تصویب نامگذاری یکی از میادین به نام میدان شهید مدافع حرم «شهید محسن حججی» در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین صفوی، امام جمعه فومن امروز، 26 مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، درخصوص اهمیت برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر، اظهار کرد: عاشورای حسینی یکی از عظیم ترین وقایع تاریخی بوده و تاثیر بسیار زیادی بر فکر و رفتار مردم داشته است.

وی برپایی مجالس عزاداری برای ائمه اطهار(ع) را یکی از رموز ماندگار اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت دانست و افزود: این سنت مقدس پس از شهادت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به صورت هدفمند پایه گذاری شده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مراسم عزاداری به دلیل عظمت اهل بیت(ع) و لزوم محبت آنان در میان جوامع اسلامی به ویژه تشیع تداوم پیدا کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن عنوان کرد: شهید «محسن حججی» راه امام حسین(ع) را رفت و افتخاری برای شیعه شد.

حجت الاسلام صفوی خواستار نامگذاری یکی از میادین شهر فومن به نام «شهید محسن حججی» شد و خاطرنشان کرد: مردم ایران در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار شور حسینی داشتند که تجلیل با شکوه از قهرمان و دلاور ایران نشان از زنده نگه داشتن و زنده ماندن فرهنگ عاشورا و شهادتطلبی در میان مردم غیور ایران اسلامی است.

امام جمعه فومن همچنین به اهمیت مساجد و نقش این مراکز فرهنگی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد اثرگذارترین پایگاه دینی و معنوی هستند.

وی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را یکی از راه های محفوظ ماندن آنها از هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و تجهیز مساجد به امکانات فرهنگی و مجهز کردن نمازخانه های بین راهی را دستور کار این شورا برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه اکثر نمازخانه های بین راهی طی بازدید به عمل آمده تجهیز و یا تعمیر شده است.

یوسف نیک انجام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن نیز در این جلسه، از تصویب نامگذاری یکی میادین به نام میدان شهید مدافع حرم «شهید محسن حججی» در این جلسه خبر داد.

captcha