بهره‌مندی 240 مددجوی فامنینی از دوره‌های آموزشی کمیته امداد
کد خبر: 3654468
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

بهره‌مندی 240 مددجوی فامنینی از دوره‌های آموزشی کمیته امداد

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد شهرستان فامنین عنوان کرد: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد طی نیمه نخست سال ۹۶ از دوره‌های «خیاطی، آرایشگری، ربان دوزی، قالیبافی و صنایع‌دستی» کمیته امداد فامنین بهره شدند.

علی فرهاد لویی، رئیس کمیته امداد شهرستان فامنین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهمدان،  با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال»  اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ارزشمند این نهاد در جهت تحقق شعار سال برگزاری دوره‌های آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.
وی افزود: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد طی نیمه نخست سال ۹۶ از دوره‌های «خیاطی، آرایشگری، ربان دوزی، قالیبافی و صنایع‌دستی» کمیته امداد فامنین بهره شدند.
فرهاد لویی بابیان اینکه کمیته امداد شهرستان فامنین، آموزش به 500 نفر مددجو را در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 240 نفر از دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت بهره مند شده‌اند که برگزاری این دوره‌ها 11 میلیون تومان هزینه داشته است.
فرهاد لویی بابیان اینکه مدت‌زمان دوره‌های این آموزش‌ها یک‌روزه و سه‌ماهه بوده است، گفت: حرفه آموزان در صورت موفقیت در آزمون، گواهی مهارت را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت خواهند کرد که پس از دریافت گواهی وام خوداشتغالی در رشته مربوطه به این افراد پرداخت می‌شود.
وی گفت: طی بازدید سید مجید شماعی فرماندار فامنین نیز از آموزشگاه‌های مهارت‌آموزی این نهاد، ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی، کار و کارآفرینی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار مهم دانست و کار کمیته امداد در این زمینه قابل‌تقدیر عنوان کرد.





captcha