بحث پدافند غیرعامل به‌صورت تهاجمی و بدون برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد
کد خبر: 3654498
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

بحث پدافند غیرعامل به‌صورت تهاجمی و بدون برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد

گروه اجتماعی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه بحث پدافند غیرعامل به صورت تهاجمی و بدون برنامه ریزی صورت می‌گیرد، گفت: باید در مراکز آموزشی و دانشگاهی ما آموزش‌های لازم برای آشنایی با بحث پدافند غیرعامل داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  کردستان، هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان روز چهارشنبه، 26 مهرماه در جلسه پدافند غیرعامل استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحث پدافند غیرعامل در ادارات و سطح جامعه ما ناشناخته مانده است که حداقل باید ادارات عضو پدافند غیرعامل در راستای آگاه سازی کارمندان خود در این زمینه گام بردارند.

وی افزود: کشورهای دیگر از حدود 30 الی 40 سال گذشته در زمینه پدافند غیرعامل ورود پیدا کرده و مشغول به فعالیت هستند اما در کشور ما طی سالیان اخیر بیشتر به آن پرداخته شده است که عقب هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اعلام کرد: متاسفانه در مراکز ثقل شهری ما همچون بیمارستان‌ها، آتش نشانی، سیلوها، مراکز نظامی و ... بحث پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده است که نیاز ضروری است این مسئله لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بحث پدافند غیرعامل به صورت تهاجمی و بدون برنامه ریزی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: باید در مراکز آموزشی و دانشگاهی ما آموزش‌های لازم برای آشنایی با بحث پدافند غیرعامل داده شود.

یادآور می‌شود؛ از ششم تا 12 آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی برای این هفته نیز در استان در نظر گرفته شده است.

captcha