سومین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه ورزشکاران در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3654559
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

سومین دوره مسابقات قرآن استانی ویژه ورزشکاران در کرمان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، روح‌الله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان دیروز چهارشنبه، 26 مهر گفت: این مسابقات بنا بر سفارشات مؤکد مقام معظم رهبری و با هدف آشنایی نسل جوان و ورزشکاران با فرهنگ قرآنی و جذب و هدایت آنها، گسترش و ترویج معارف دینی و قرآنی ورزشکاران در دوره‌های مختلف، ارتقاء سطح آگاهی، ایجاد انگیزه بیشتر و تقویت بنیه علمی و معنوی کارکنان، تقویت روحیه نشاط و شادابی با استعانت از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی، تقویت روحیه وارستگی، شجاعت، تواضع و فروتنی با نگاه به درس‌های قرآن برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات در 6 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ ده جزء، حفظ احادیث موضوعی و تفسیر موضوعی برگزار می‌شود افزود: این دوره از رقابت‌ها دردو بخش برادران و خواهران برگزار شده و مسابقات ورزشکاران در رده سنی زیر 15 سال تنها در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ یک جزء قرآن است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه مخاطیبن این مسابقات قرآنی سه دسته شامل ورزشکاران، دارندگان کارت بیمه ورزشی با حداقل 6 ماه سابقه فعالیت ورزشی مورد تأیید فدراسیون یا هیأت ورزشی مربوطه، جوانان در رده سنی 15 تا 29 سال و کارکنان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها هستند، بیان کرد: مرحله کشوری این مسابقات نیز در اواخر آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.
اسدی تاریخ برگزاری مسابقات را 4 آبان‌ماه سال جاری در شهر زنگی‌آباد کرمان عنوان کرد و گفت: از کلیه واجدین شرایط دعوت می‌شود تا در این مسابقات ارزشمند که بهانه‌ای برای برگزاری محفلی نورانی و سر شار از معنویت است شرکت کنند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر به وب سایت www.tartil.ir مراجعه کنند.
منبع: اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمان
captcha