برپایی موکب «فداییان ولایت» برای خدمت رسانی به زائران کربلای معلی
کد خبر: 3654621
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

برپایی موکب «فداییان ولایت» برای خدمت رسانی به زائران کربلای معلی

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برپایی موکب فداییان ولایت در کربلای معلی خبر داد و گفت: همزمان با ایام پیاده رویی اربعین حسینی پنج موکب فداییان ولایت از استان آماده خدمت رسانی به زائران کربلا هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عمومی اوقاف  استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: موکب فداییان ولایت در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیر اندیش و خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین کربلای معلی در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) برپا می‌شود.

وی افزود: جایگاه زیارت اربعین نه تنها بین مسلمانان اهل تشیع بلکه بین اهل سنت و حتی سایر ادیان الهی نیز بسیار مورد تاکید است و خدمت رسانی به این زائران خدمت رسانی به اسلام ناب محمدی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد:  با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و انتظامی، مکان‌یابی برای برپا کردن این موکب‌ها در ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زوار حسینی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: پنج موکب در کربلا، مرز خسروی و شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج برپا می‌شود که موقوفات و خیرین در تمامی این موکب ها سهم قابل توجهی دارند.

حجت‌الاسلام نوروزی اعلام کرد: اطعام و پذیرایی روزانه از ۲۵ هزار نفر، پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان، اسکان روزانه پنج هزار نفر، برپایی خیمه معرفت، اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی مذهبی با حضور مبلغین اعزامی از برنامه های اوقاف در موکب فداییان اسلام است که با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، استانداری، سپاه بیت المقدس و سایر نهادهای فرهنگی و اقتصادی استان انجام می‌شود.

وی از خدمت رسانی ۸۰ خادم در موکب فداییان اسلام خبر داد و یادآور  شد: این تعداد خدام متشکل از کارکنان اوقاف، متولیان، هیات امناء، واقفین، مبلغین اوقاف هستند که در ایام اربعین در موکب های استان به خدمت رسانی به زائران می‌پردازند.

captcha