مرجعیت دینی عراق: اجرای قانون به منزله پیروزی همه عراقی‌هاست
کد خبر: 3654750
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

مرجعیت دینی عراق: اجرای قانون به منزله پیروزی همه عراقی‌هاست

گروه بین الملل: «شیخ عبدالمهدی کربلایی» نماینده مرجعیت شیعی در عراق پایان درگیری نظامی در کرکوک، پیروزی همه عراقی‌ها توصیف کرد.

پایان درگیری نظامی در کرکوک، پیروزی همه عراقی‌هاستبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القرطاس نیوز، «شیخ عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت الله سیستانی مرجع شیعیان در عراق، در خطبه‌های نماز جمعه امروز(28 مهرماه)، ضمن تقدیر از همه کسانی که در پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه در کرکوک و مناطق مشترک نقش داشتند، تصریح کرد: اجرای قانون را نباید به معنای شکست یک گروه و پیروزی طرف دیگر دانست بلکه این پیروزی از آن همه عراقی‌هاست.
نماینده مرجعیت دینی در عراق همه گروه‌ها و نخبگان سیاسی را به تلاش برای تقویت همبستگی ملی میان گروه‌های مختلف ملت عراق بر اساس قانون فراخواند و بر ضرورت احترام و پیروی از قانونی که همه گروه‌های عراقی اعم از عرب، کرد و دیگران به آن رای داده‌اند، علی‌رغم همه نواقص و کاستی‌های آن تاکید کرد.
وی همچنین ضمن قدردانی از خوش رفتاری گروه‌های مختلف در برخورد با نیروهای عراقی در کرکوک، خواستار تقویت ریشه‌های محبت میان مردم عراق و دوری از اقدامات انتقام‌جویانه شد.
خطیب نماز جمعه عراق همچنین از حکومت فدرال خواست کسانی که با انتشار فیلم‌های ویدیوئی،آتش زدن رسانه‌ها و پاره کردن عکس‌ها در پی فتنه انگیزی در این مناطق هستند را مورد پیگرد قرار دهد.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر حکومت فدرال به منظور حفظ امنیت و حمایت از شهروندان کرد، رهبران کرد را به تلاش برای گذر از بحران کنونی با همکاری حکومت فدرال در چارچوب قانون فراخواند.


captcha