پیاده‌روی اربعین با نیروی مردمی اداره می‌شود/ ظرفیت اسکان 32 هزار نفر در استان همدان فراهم است
کد خبر: 3654904
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

پیاده‌روی اربعین با نیروی مردمی اداره می‌شود/ ظرفیت اسکان 32 هزار نفر در استان همدان فراهم است

گروه اجتماعی: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تاکید بر اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین عمدتا با نیروی مردمی اداره می‌شود، افزود: دستگاه‌های دولتی فقط به خدماتی که از سوی مردم ارائه می‌شود نظم می‌دهد.

بهروز کارخانه‌ای مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، با اشاره به اینکه جمعیت امدادونجات استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در مرزهای خروجی زائرین، پایگاه‌هایی را تشکیل و خدمات رسانی می‌کنند افزود: استان همدان معین این سه استان است به طوری که اگر نیازی به ارائه خدمات باشد از جمعیت هلال احمر کشور مجوز دریافت و به امدادرسانی خواهد پرداخت.

وی از استقرار 11 پایگاه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این مکان‌ها مردم مستقر نمی‌شوند بلکه خدمات اضطراری به آنها ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان، حسینیه‌ها، مساجد و اماکن ورزشی استان را شناسایی کرده‌اند به طوری که 50 مسجد و حسینیه مجهز شده اند تا بتوانند در صورت نیاز زائرین را اسکان اضطراری دهند.
کارخانه‌ای با بیان اینکه ظرفیت اسکان 32 هزار نفر در این مکان‎ها وجود دارد خاطرنشان کرد: ارائه پتو، در برخی مواقع غذای گرم و همچنین تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی از جمله اقدامات هلال احمر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در کشور عراق پایگاهی نخواهیم داشت یادآور شد: مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت استان همدان تجهیزات پزشکی و درمانی را از جمعیت هلال احمر سراسر کشور جمع آوری و در کشور عراق درمانگاه‌هایی را برای خدمات رسانی به زائرین برقرار کرده است.
captcha