خیران سلامت در حوزه ورزش ورود پیدا کنند
کد خبر: 3655402
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

خیران سلامت در حوزه ورزش ورود پیدا کنند

گروه اجتماعی: رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: سعی داریم که خیران را از حالت سنتی خارج کرده و به سمت کمک‌های خیرانه در جهت پیشگیری از جمله ترویج و فرهنگ‌سازی ورزش و مباحث آموزشی، هدایت کنیم.

آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: مادران قلب خانواده هستند لذا برای آنان باید در راستای اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به بیماری‌ها تلاش شود که یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری، ترویج ورزش در جامعه به ویژه در بین بانوان است.
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی اظهار کرد: ما سعی داریم که خیرین را از حالت سنتی خارج کنیم و به سمت کمک‌های خیرانه در جهت پیشگیری از جمله ترویج و فرهنگ سازی ورزش و مباحث آموزشی هدایت کنیم.
حیدریان با تأکید بر اینکه در حال حاضر مباحث آموزشی و پیشگیرانه برای جامعه هدف، یعنی بانوان و دانش‌آموزان انجام می‌شود که امید است این فعالیت‌ها در سطح گسترده‌تر صورت پذیرد، اظهار کرد: در راستای هدایت کمک‌های خیران به سمت مباحث پیشگیرانه آموزشی و پژوهشی، تاکنون همایش‌هایی برگزار شده است.
وی، فعالیت‌های کلی شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی را در سه بخش سخت‌افزاری، مددکاری و پیشگیری، آموزشی و پژوهشی، برشمرد و گفت: بخش سخت‌افزاری شامل تجهیز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانس‌ها و ... است، علاوه براین در بخش مباحث پیشگیری، آموزش و پژوهش موضوعاتی مانند مباحث غربالگری کودکان اوتیسم، کودکان کم شنوا و ناشنوا را دنبال می‌کنیم، همچنین در بخش مددکاری نیز با همکاری‌های رئیس مجمع خیرین سلامت مشهد فعالیت‌هایی را انجام داده‌ایم.
بانوان مدال‌آور قوچان، عضو سفیران سلامت مجمع خیرین سلامت هستند
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی در خصوص طرح سفیران سلامت بیان کرد: در برنامه‌ای ۲۰۴ نفر از بانوان ورزشکار شهرستان قوچان که ۲۵۰ مدال کسب کرده‌اند، به عنوان سفیران سلامت به سایرین معرفی شدند.
وی افزود: این ورزشکاران به عنوان چهره‌های محبوب در جامعه، می‌توانند تأثیرات ورزش در کاهش استرس، نشاط آوری، درمان افسردگی و سایر فواید را به مردم آموزش دهند.
حیدریان، اهمیت ندادن به درس تربیت بدنی در مدارس را یکی از مشکلات مهم برشمرد و اظهار کرد: غفلت از زنگ ورزش در مدارس، تأثیر فراوانی از قبیل ساختار قامتی نامناسب در دانش‌آموزان و آسیب‌های روحی، روانی و بداخلاقی در آن‌ها به وجود خواهد آورد.
وی یکی دیگر از مواردی که باعث بروز مشکلات قامتی در دانش‌آموزان خواهد شد را حمل کوله سنگین و بالا رفتن از تعداد زیاد پله در طول سال تحصیلی عنوان کرد و افزود: این مشکل با تعبیه قفسه در مدارس قابل حل است اما متأسفانه این اقدام در هیچ مدرسه‌ای تاکنون انجام نشده است.
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی  اظهار کرد: جریان‌ سازی برای سوق دادن حمایت خیران به سمت اقدامات پیشگیرانه و ترویج ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بروز بیماری در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
احداث پارک موضوعی برای کودکان با شرایط خاص در حال پیگیری است
همچنین علیرضا کلاهان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از پیگیری احداث پارک موضوعی ویژه کودکان با شرایط خاص خبر داد.
وی افزود: این پیشنهاد از سوی شهردار سابق مشهد مورد استقبال قرار گرفت اما با توجه به اتمام مسئولیت وی هنوز اقدامی در خصوص تخصیص مکان برای احداث این پارک صورت نگرفته است.
کلاهان اظهار کرد: با توجه به اینکه برای کودکان در شرایط معمولی پارک‌های زیادی در سطح مشهد وجود دارد، این ضرورت احساس می‌شود که حقی برای کودکان با شرایط خاص نیز قائل شویم.
وی با بیان اینکه میزبان اصلی پارک‌های فعلی افراد معمولی هستند، ابراز کرد: احداث پارک برای کودکان با شرایط خاص به معنای جداسازی آنان از سایر همسالان خود نیست، بلکه برای این است کودکان با شرایط خاص بتوانند در کنار یکدیگر بازی کنند.
captcha