ارسال 1068 اثرادبی به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه
کد خبر: 3655491
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

ارسال 1068 اثرادبی به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه از ارسال هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسان در این شهرستان خبرداد.

حمیدرضا خوشبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۶۸ اثر ادبی به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان‌نویسی بانه ارسال شد.

وی افزود: از مجموع آثار ارسالی ۷۶۳ در بخش داستان کوتاه، ۹۸ اثر در بخش داستان کودک و نوجوان و ۲۷ مقاله به زبان فارسی و ۱۳۷ داستان کوتاه، ۲۷ داستان کودک و نوجوان و ۱۶ مقاله به زبان کُردی به دبیرخانه جشنواره رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه بیان کرد: در مرحله داوری هیأت داوران از بین آثار ارسالی ۵۳۵ اثر را برای شرکت در مرحله پایانی جشنواره انتخاب کرد.

وی عنوان کرد: ۳۶۰ داستان کوتاه، ۴۵ داستان کودک و نوجوان و ۲۵ مقاله در بخش فارسی و ۷۰ داستان کوتاه، ۲۰ داستان کودک و نوجوان و ۱۵ مقاله در بخش کُردی از سوی این داوران به مرحله مسابقه راه پیدا کردند.

خوشبخت نقد آثار، گفتمان‌های ادبی، پرسش و پاسخ و کارگاه های تخصصی آموزش داستان نویسی با حضور اساتید برجسته این حوزه را از بخش‌های جنبی یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسی بانه برشمرد.

وی از حضور نویسندگان برجسته‌ای از تاجیکستان و کردستان عراق در این جشنواره خبر داد و یادآور شد: در این دوره از جشنواره که هفتم آذر سال جاری به مدت سه روز در شهرستان بانه برگزار می‌شود، چهره‌های فاخر عرصه ادبیات داستانی فارسی و کُردی حضور پیدا می‌کنند.

captcha