حمایت‌ فرهنگی کمیته امداد همدان از دانش آموزان و دانشجویان مددجو
کد خبر: 3655529
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

حمایت‌ فرهنگی کمیته امداد همدان از دانش آموزان و دانشجویان مددجو

گروه فرهنگی: قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: ۹۳۲ دانشجو و هفت هزار و ۹۸۹ دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد استان همدان استفاده می‌کنند.

قاسم یار محمدی، قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، با اشاره به رویکرد این نهاد در تقویت خانواده‌های محروم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اظهار کرد: ۹۳۲ دانشجو و هفت هزار و ۹۸۹ دانش‌آموز از حمایت‌های بخش فرهنگی کمیته امداد استان همدان استفاده می‌کنند.
وی بابیان اینکه ۹۵۲ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است، افزود: کمیته امداد علاوه بر خدمات حمایتی و معیشتی به نیازمندان، با ارائه برنامه متنوع فرهنگی، به لحاظ فکری نیز آن‌ها را حمایت و تقویت می‌کند.
یارمحمدی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی جامعه هدف تحت حمایت انجام می‌شود، همچنین ساماندهی اوقات فراغت مددجویان با انجام نیازسنجی آموزشی از طریق کانون فرهنگی، تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی نیز از دیگر برنامه‌های این بخش است.
وی ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، ترک تحصیل را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این نهاد برای افزایش سطح سواد اجتماعی مددجویان عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات فرهنگی در قالب خدمات پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه، ایجاد کانون‌های فرهنگی - تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی به مددجویان تحت حمایت بوده است.
قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان در بخش فرهنگی هزینه شده است، یادآور شد: هم‌اکنون ۴۹ هزار و ۱۷۵ خانوار تحت حمایت با جمعیت ۸۸ هزار و ۱۴۱ نفر از خدمات کمیته امداد استان همدان بهره‌مند هستند.

captcha