احیا موقوفات لرستان با رویکرد سرمایه‌گذاری
کد خبر: 3655741
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
رضایی‌پور خبرداد:

احیا موقوفات لرستان با رویکرد سرمایه‌گذاری

گروه اقتصاد: معاون اوقاف و امور خیریه لرستان از تصویب چهار پروژه سرمایه‌گذاری در موقافات لرستان به ارزش سه میلیارد و 716 میلیون تومان خبر داد و گفت: اوقاف و امور خیریه استان لرستان در سال‌جاری به‌دنبال احیا موقوفات استان با رویکرد سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مسلم رضایی‌پور، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان یک‌شنبه، 30 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: اوقاف و امور خیریه استان لرستان در سال‌جاری به‌دنبال احیا موقوفات استان با رویکرد سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به این‌که احیاء موقوفات پیامدهای مثبتی در پی دارد، ادامه داد: با این کار دایره انتفاع بهره‌مندان از نیت واقفین بیشتر شده و از طرفی نیت واقف اجرا شده و همچنین زمینه‌های ایجاد اشتغال نیز فراهم خواهد شد.
رضایی‌پور یادآور شد: شش طرح سرمایه‌گذاری از موقوفات شهرهای بروجرد و کوهدشت در کمیته استان مصوب شد و بعد از آن در کمیته فنی و کمیته عالی مورد بررسی قرار گرفتند.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: چهار مورد از این شش طرح در کمیته عالی مصوب شد که شامل پروژه‌های مجتمع تجاری کارگاهی، موقوفه امامزاده جعفر و موقوفه گرمابه صفا در شهرستان بروجرد و پروژه کشاورزی آستان مقدس امامزاده محمد درب گنبد ازجمله آن‌ها است.
وی یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مجتمع تجاری کارگاهی بلوار امام شهرستان بروجرد یک میلیارد و 440 میلیون تومان و به‌صورت سه‌جانبه است.
رضایی‌پور تصریح کرد: همچنین حجم سرمایه‌گذاری در پروژه سه جانبه عرصه‌های وقفی امامزاده جعفر بروجرد یک میلیارد و 495 میلیون تومان است.
معاون بهره ‎‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: بازارچه تجاری خیابان صفا بروجرد و پروژه کشاورزی آستان مقدس امامزاده محمد درب‌گنبد کوهدشت به ترتیب حجم سرمایه‌گذاری 466 میلیون و 300 تومانی و 315 میلیون تومانی دارند و قرارداد آنها به‌صورت مدیریت طرح است.
وی اظهارکرد: متوسط زمان قرارداد این پروژه‌های سرمایه‌گذاری 12 ماه است.
captcha