ثبت 44 وقف جدید در همدان
کد خبر: 3655861
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

ثبت 44 وقف جدید در همدان

گروه اجتماعی: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت 44 وقف جدید در همدان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد کاروند از ثبت 44 وقف جدید در استان طی امسال خبر داد و اظهار کرد:‌ بیشتر این وقف‌ها در خصوص روضه‌خوانی در سوگ شهادت امام حسین(ع)، کمک به بیماران صعب‌العلاج و ترویج فرهنگ قرآنی وقف شده است.
وی با اهمیت به ایجاد وقف‌های جدید، گفت:‌ از راه‌های ترویج فرهنگ وقف، وقف‌های کوچک و آن هم در حد وسع اشخاص است که می‌تواند حائز اهمیت باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید به ایجاد وقف‌های دسته‌جمعی و یا فامیلی، بیان کرد: وقف‌های کوچک و ترویج وقف در سنین پایین و ایده‌پردازی با موضوع وقف بین هنرمندان مورد توجه بوده و در این راستا قدم‌هایی برداشته شده است.
وی آشنایی کودکان و نوجوانان را با فرهنگ وقف مهم و ضروری دانست و افزود:‌ بسیاری از کسانی که به بلوغ فکری رسیده‌اند به دلیل عدم آشنایی با فرهنگ وقف در خردسالی اکنون با وقف آشنا نیستند که باید آنها را به این سمت سوق داد.
کاروند با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در مدیریت وقف، عنوان کرد: فرهنگسازی در این زمینه بسیار حائز است و مردم اداره اوقاف را در این راستا یاری کنند.
captcha