دعوت پروفسور سوری به آکادمی اسلامی تاتارستان
کد خبر: 3655907
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

دعوت پروفسور سوری به آکادمی اسلامی تاتارستان

گروه بین‌الملل: مصطفی دیب البغاری، استاد سوری از سوی آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان به این آکادمی دعوت شد.

دعوت پروفسور سوری به آکادمی اسلامی تاتارستانرایزنی فرهنگی ایران در سوریه به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: برای نخستین‌بار مصطفی دیب البغاری، یک استاد از سوریه به آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان دعوت و به عنوان نخستین استاد سوری به این آکادمی وارد شده است.
 
وی دارای مدرک دکترای علوم اسلامی است و در دانشگاه‌های سوریه، اردن و قطر تدریس داشته است.
 
رفیق محمد شین، رئیس آکادمی اسلامی بلغار که به استقبال این استاد علوم اسلامی سوری رفته است، در صفحه اجتماعی خود نوشت: مصطفی دیب البغاری از کشور سوریه اولین استادی است که از این خطه به آکادمی اسلامی بلغار دعوت شده است.
 
مصطفی البغاری، متخصص و عالم برجسته در حوزه حقوق اسلامی است که در شهر قازان و بلغار در تاتارستان به ارائه سخنرانی و سمینار خواهد پرداخت.
 
آکادمی اسلامی بلغار از ابتدای سال تحصیلی جاری با پذیرش دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.
 
10 استاد خارجی به طور دائم در این آکادمی به امر تدریس و آموزش خواهند پرداخت و 10 استاد دیگر نیز به طور موقت به این مرکز آموزشی اسلامی برای ارائه سخنرانی و سمینار سفر می‌کنند.  
مصطفی دیب البغاری متولد دمشق و منطقه «میدان» این شهر در سال 1938 است و به عنوان متخصص علوم اسلامی و مبلغ حوزه نیز فعالیت داشته است.
 
وی در دانشگاه دمشق در دانشکده حقوق تدریس می‌کرد و سپس در قطر و اردن به فعالیت خود ادامه داد.
 
از سال 2008 تاکنون نیز وی در دانشگاه علوم اسلامی اردن مشغول تدریس و آموزش بوده و آموزش فقه، حدیث، تفسیر قرآن و دیگر شاخه‌های علوم اسلامی از حوزه‌های کاری این استاد سوری است.
 
در سال 2016 مدیریت انستیتو اسلامی داغستان اعلام داشت که مصطفی البغاری برای امر آموزش به این مرکز دعوت شده است و کار خود را از سر خواهد گرفت/.

captcha