استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از تدریس اسلام در اسپانیا
کد خبر: 3657161
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از تدریس اسلام در اسپانیا

گروه بین‌الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته دارالفتوای مصر از تصمیم وزارت آموزش اسپانیا برای تدریس اسلام در مدارس این کشور از سال آینده میلادی استقبال کرد.

استقبال دیده‌بان اسلام‌هراسی از تدریس اسلام در اسپانیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر؛ وزارت آموزش اسپانیا اوایل هفته جاری اعلام کرد که با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان مسلمان در مدارس این کشور به میزان ۶,۶ درصد از کل دانش‌آموزان و به منظور حفظ مساوات میان آنها و دوستان کاتولیکشان، تدریس اسلام از سال آینده میلادی در تمامی مراکز آموزشی الزامی خواهد بود. 

دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از این تصمیم اعلام کرد: بنابر گزارش روزنامه اسپانیایی لوانته، با وجود این که ۲۵ سال از توافق‌نامه همکاری میان دولت اسپانیا و سازمان‌های اسلامی این کشور در زمینه تدریس اسلام در مدارس اسپانیا می‌گذرد، اما دولت اسپانیا اخیرا در پی افزایش تعداد دانش‌آموزان مسلمان به ویژه در اندلس، آراگون، جزایر قناری و منطقه باسک به این تصمیم جنبه اجرایی می‌بخشد. 

در این بیانیه آمده؛ تدریس اسلام در مدارس اسپانیا، گام مهمی در جهت ایمن‌سازی جوانان در برابر تلاش‌های سازمان‌های تروریستی که پیوسته به دنبال جذب آن‌ها هستند، محسوب می‌شود.

دیده‌بان اسلام‌هراسی در ادامه بر ضروت تدریس دروس و برنامه‌های درسی مطابق با میانه‌روی اسلامی و استخدام معلمان واجدشرایط تأکید کرد.

موضوع تدریس اسلام در مدارس اسپانیا، چندین سال است که در این کشور همچنان مطرح و هر از چندگاهی دیدارها و نشست‌هایی میان نمایندگان جامعه مسلمان و دولت اسپانیا در این باره برگزار می‌شود.

اگرچه دستورالعمل آموزش اسلام در مدارس و پیش دبستانی‌های اسپانیا فروردین‌ماه ۹۵ درکمیسیون اسلامی این کشور تنظیم شده و به تصویب وزارت آموزش این کشور نیز رسید، اما این موضوع سال تحصیلی جاری میلادی جنبه اجرایی به خود نگرفت و بنابر اعلام وزارت آموزش اسپانیا این طرح از سال آینده اجرا می‌شود.

گفتنی است، براساس پژوهشی که سال گذشته از سوی اتحادیه اقلیت‌های مسلمان در اسپانیا انجام شده، تعداد مسلمانان در این کشور به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. 

براساس آمار ارائه شده در این پژوهش، تعداد مسلمان به میزان ۷۱۸۲۲۸ افزایش داشته که این افزایش نسبت به سال ۲۰۱۵ با رشد ۸,۴ درصدی رو به رو بوده است. 

نزدیک به ۲  میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند که ۴۱,۲ درصد از آنها ساکنان اصلی و ۵۸.۷ از  آنها را مهاجران تشکیل داده‌اند و انتظار می‌رود به دلیل بحران وضعیت پناهندگان و مهاجران به اروپا و به دلیل فرار از درگیری‌های دینی و نژادی این تعداد افزایش یابد/.
captcha