نمایشگاه عکس «آوارگان روهینگیا» در بلژیک
کد خبر: 3657767
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

نمایشگاه عکس «آوارگان روهینگیا» در بلژیک

گروه بین‌الملل: نمایشگاه عکسی از آوارگان میانماری و نسل‌کشی ارتش و شبه نظامیان افراطی بودایی علیه اقلیت مسلمان این کشور در شهر «گِنت» واقع در شمال بلژیک برگزار شده است.

نمایشگاه عکس آوارگان روهینگیا در بلژیکبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ در این نمایشگاه که دیروز(ششم آبان‌ماه) افتتاح شد، عکس‌هایی که توسط عکاسان خبرگزاری آناتولی گرفته شده و رنج و مصیبت مسلمانان روهینگیا را به تصویر کشیده، به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با همکاری روزنامه «بالام ترک»، «انجمن همیاری جوانان و مسنین ترک در بلژیک» و «انجمن توسعه و آزادی اسلامی» در مرکز شهر «گِنت» برگزار شده و در آن تصاویری از کشتار اسف‌بار و مصیبت‌های اقلیت مسلمان روهینگیایی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه پس از مشاهده تصاویر هولناک، خشونت‌بار و آسیب‌های وارده بر مسلمانان میانمار، بسیار متأثر شده به نحوی که برخی  قادر به کنترل اشک‌های خود نبودند.

گفتنی است که از دهم مردادماه سال جاری، نیروهای امنیتی میانمار با مشارکت شبه‌نظامیان افراطی بودایی، حملات وحشیانه‌ای ضد مسلمانان روهینگیا آغاز کرده‌اند که در نتیجه این حملات بر اساس گزارش‌های سازمان ملل بیش از 600 هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش فرار کرده‌اند و موج آوارگان به سمت مرزهای بنگلادش و میانمار همچنان ادامه دارد.

دولت میانمار، مسلمانان این کشور را «مهاجران غیرقانونی» از روهینگیا قلمداد کرده؛ این درحالی است که سازمان ملل متحد آن‌ها را «اقلیت دینی که بیشترین ظلم را در جهان دیده‌ است» می‌داند/.

captcha