برنامه‌های گروه مجلات شاهد در نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: 3657805
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
اخبار بیست سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات/ 56

برنامه‌های گروه مجلات شاهد در نمایشگاه مطبوعات

گروه ادب: مسئول غرفه مجلات شاهد برنامه‌های گروه مجلات شاهد در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات را اعلام کرد.

مهدی مازنی، مسئول غرفه مجلات شاهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حضور این نشریه در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات گفت: ما هر سال در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا می‌کنیم و همه مجلات شاهد به صورت تخصصی منتشر می‌شوند و سابقه انتشار آنها به دهه 60 برمی‌گردد و همه گروه‌های سنی را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی افزود: یکی از مجلات گروه شاهد از اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 با تغییر رویکرد با عنوان «شاهد یاران» به چاپ رسید که رویکرد اسنادی به خود گرفته و هر شماره به یکی از چهره‌های برجسته و شهدای شاخص اختصاص می‌یابد و حدود 160 شماره از آن به چاپ رسیده است. یکی از مجلات دیگر، شاهد جوان است که با رویکرد اجتماعی و مسائل جوانان منتشر می‌شود و شاهد نوجوان و شاهد کودک نیز از عناوین دیگری است که در این گروه منتشر می‌شوند.
مازنی ادامه داد: در غرفه مجلات شاهد، نشست‌های نقد و بررسی مجلات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مجلات را برگزار خواهیم کرد و با توجه به اینکه نمایشگاه مطبوعات باید محل تعامل و گفت‌وگوی رسانه‌ها باشد، علاقه‌مند هستیم با همه رسانه‌ها که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارند، باب همکاری را باز کنیم و از تعامل میان رسانه‌ای استقبال می‌کنیم.
وی در ادامه به سامانه تفأل به شهدا اشاره کرد و گفت: حدود 10 سالی است که ایده آن در معاونت پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و بخشی از وصیت شهید برای مخاطبان بر اساس سن، جنس و اطلاعات شخصی که وارد سامانه می‌شود، ارائه می‌شود. شاید این طرح امروزی باشد اما افرادی که تفأل زدند، آن را با حال و هوای خود تطبیق داده‌اند و به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.
مسئول غرفه مجلات گروه شاهد یادآور شد: تبیین «رویکرد اسنادی ماهنامه شاهد یاران»، جذب اشتراک ویژه نمایشگاه و عرضه سالنامه مجلات از برنامه‌های دیگر غرفه مجلات شاهد است.
captcha