تشکیل نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 96-97
کد خبر: 3657833
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

تشکیل نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 96-97

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در سال 96-97، 10 آبان‌ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های استان برگزار می‌شود.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: چهارشنبه 10 آبان اولین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم در سال 96-97 به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی، آموزش عمومی قرآن کریم به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است. براین اساس اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان بر اساس دستورالعمل از نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در امور قرآنی دعوت کرده تا در این نشست حضور یابند؛ این نمایندگان شامل نمایندگان نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداری خوزستان، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، صدا و سیما، اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، اداره‌کل ورزش و جوانان و اتحادیه مؤسسات قرآنی است.

بلاسم با اشاره به اینکه این نشست ساعت 10 در ساختمان معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته از این کمیسیون از سوی نهادهای استان استقبال نشد و آموزش و پرورش همواره در امور قرآنی سایر نهادها و سازمان‌ها مشارکت داشته است، انتظار می‌رود در این نشست حاضر شوند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: براساس آیه قرآن کریم، قرآن برای همه است و همه از آن بهره مند می‌شوند بنابراین کار قرآنی مختص به یک نهاد و ارگان نیست و همه باید در امر آموزش عمومی مشارکت کنیم. در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که درصد بالایی از استان بر  روخوانی و روانخوانی ساده قرآن مسلط هستند. بنابراین باید همه در راستای عمومی شدن قرآن کریم تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری شورای قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل با حضور معاونان و کارشناسان، اظهار کرد: در این جلسه که با چند مصوبه همراه شد، موضوع انتصاب مدیران دارالقرآن و ساماندهی نیروهای قرآنی مطرح شد.

بلاسم عنوان کرد: همچنین از سوی وزارت آموزش و پرورش طرح مصباح‌الهدی با محوریت سیره عملی و علمی امام موسی کاظم(ع) به استان خوزستان واگذار شد. در راستای اجرای این طرح مصوب شد که کارگاه‌های آموزشی برای کارکنان و دانش‌آموزان برگزار شود. همچنین تشکیل جلسات مشترک اولیاء و مربیان و مسئولان آموزش و پرورش با موضوع نماز در خانواده، تهیه و ارسال احادیث سیره عملی و علمی امام موسی کاظم(ع)، اقامه نماز وحدت به صورت هفتگی و ... از جمله دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

iqnakhouzestan@

captcha