اجرای طرح استقرار روحانی در قطار مشهد ـ بندرعباس
کد خبر: 3658745
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

اجرای طرح استقرار روحانی در قطار مشهد ـ بندرعباس

گروه اجتماعی: به‌مناسبت دهه آخر صفر و ورود زائران به شهر مشهد یک روحانی برای پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران در قطار مشهد ـ بندرعباس مستقر خواهد شد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: به مناسبت دهه آخر صفر و ورود زائران به شهر مشهد یک روحانی جوان و خوش‌بیان در قطار مشهد ـ بندرعباس مستقر خواهد شد.
وی با بیان اینکه چندین سال است که در پی پیدا کردن شیوه‌های جدید برای دعوت به نماز و ترویج مبانی دینی هستیم، ابراز کرد: ‌از همین رو در دهه آخر صفر که با حضور پررنگ زائران روبه‌رو هستیم، برای اولین بار در قطار مشهد_ بندرعباس یک نفر روحانی، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، مشاوره‌ای در قطار، اقامه نماز و ایستگاه‌های بین‌راهی را بر عهده دارد که این طرح به عنوان طرح «راه روشن» به زودی اجرایی خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به اینکه 11 آبان ماه ساعت 11:15 مراسم افتتاح طرح راه روشن در محل نمازخانه راه‌آهن انجام می‌شود، عنوان کرد: در این طرح زائرانی که شوق زیارت دارند با حضور روحانی جوان و خوش‌بیان که از طرف ستاد اقامه نماز در قطار مستقر خواهد شد، پاسخ سوالات دینی خود را دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در مسیر بندرعباس به مشهد کتابچه جیبی به هر اطاقک قطار اهدا می‌شود تا در حین سفر با آداب سفر، اهمیت نماز در آموزه‌های رضوی آشنا شوند.
سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه در یکی از رستوران‌های بین راهی، به کسانی که به سوالات پرسشنامه کتاب به درستی پاسخ داده باشند جوایزی اهدا می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر این در مسیر مشهد تا بندرعباس نیز کتابی با عنوان «قطره‌هایی از نماز‌» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کل کشور به هر اطاقک قطار اهدا می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به اینکه روحانی که همراه مسافران است در یکی از رستوران‌های بین راهی سه تا چهار ساعت آماده پاسخگویی به سوالات احکام شرعی مسافران، تصحیح قرائت نماز آن‌ها و آموزش نماز خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به این که اجلاس نماز در هرمزگان برگزار می‌شود، در نظر داریم تا پایان آذر ماه اقدامات فرهنگی را در خصوص نماز انجام دهیم که طرح استقرار روحانی در قطار یکی از این برنامه‌ها است که با همکاری سازمان فرهنگی آستان قدس، راه آهن مشهد و ستاد اقامه نماز خراسان رضوی انجام می‌شود.
captcha