حکم جدید آل خلیفه صدای عفو بین‌الملل را درآورد
کد خبر: 3659046
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

حکم جدید آل خلیفه صدای عفو بین‌الملل را درآورد

گروه بین‌الملل: سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به حکم صادره علیه شماری از بستگان «احمد وداعی»، از معارضان بحرینی مقیم لندن واکنش نشان داد.

حکم جدید آل خلیفه صدای عفو بین‌الملل را درآوردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»، «سماح حدید»، مدیر کمپین‌های عفو بین‌الملل در خاورمیانه در ارتباط با بازداشت سه تن از بستگان «احمد وداعی»، یکی از معارضان بحرینی مقیم لندن، تصریح کرد: بازداشت بستگان وداعی با اتهام‌های ساختگی و محاکمه‌ ظالمانه آنان، بیانگر مجازات فعال بحرینی از سوی حکومت و تحت فشار قرار دادن وی با هدف دست برداشتن از انتقادات مسالمت‌آمیز است.
 
وی افزود: این اقدام به معنای ساکت کردن وداعی است و گویای این مطلب است که مقامات بحرین برای رسیدن به اهداف خود در سرکوب مخالفان از هر وسیله و روشی استفاده می‌کنند. 

سماح حدید گفت: مقامات بحرینی کارنامه طولانی و ترسناکی از تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها و بستگان مخالفان بحرینی مقیم خارج و استفاده از تهدید و بازداشت به عنوان ابزاری برای ساکت کردن آنها دارند. 

گفتنی است، اخیرا دادگاه بحرین «هاجر منصور » مادر همسر «احمد الوداعی»، مدیر مرکز حقوق و دموکراسی بحرین و پسر و برادرزاده وی «محمود مرزوق» را به اتهام واهی بمب‌گذاری در یکی از خیابان‌ها به سه سال زندان محکوم کرد. 

سيد احمد وداعی پیش از این هنگام عبور خودروی حامل پادشاه بحرین از نزدیکی دفتر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در لندن علیه وی شعار داده بود/.
captcha