نخستین دوره آموزشی «اعجاز علمی قرآن» در مصر
کد خبر: 3660121
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
با حضور کارشناسان برگزار شد؛

نخستین دوره آموزشی «اعجاز علمی قرآن» در مصر

گروه بین‌الملل: نخستین دوره آموزشی اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی با هدف تبیین حقائق علمی مطرح‌شده در کلام وحی در مصر برگزار شد.

برگزاری اولین دوره آموزشی اعجاز علمی قرآن کریم در مصربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر؛ مراکز تحقیقات علمی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و آموزش فنی مصر، نخستین دوره آموزشی اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی را با هدف تبیین حقائق علمی مطرح‌شده در کلام وحی به روشی علمی و قانع‌کننده برگزار کرد.

در این دوره آموزشی، تعدادی از اساتید برجسته علمی همچون عبیر عراقی، مدیرکل مراکز تحقیقات علمی مصر، عبدالله مصلح، دبیرکل انجمن جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت، احمد عبدالعزیز ملیجی، مدیر گروه زمین‌شناسی مرکز تحقیقات ملی مصر، محمود مدبولی، استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه «بنی سویف» مصر، «مصطفی ابراهیم حسن»، استاد کمیته اعجاز علمی قرآن و سنت مصر، مصطفی شاهین، ناظر دوره‌های اعجاز علمی قرآن و سنت و «یحیی حسن وزیری»، معاون مؤسسه عالی مهندسی و فن‌آوری مصر و ..حضور داشتند.

عبیر عراقی، مدیرکل مراکز تحقیقات علمی مصر در این باره گفت: این مراکز که وابسته وزارت آموزش و پرورش مصر هستند، در نظر دارند با همکاری دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی مختلف، زمینه‌ را برای پیشرفت فرآیند آموزشی و علمی دانشجویان و اساتید فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که مصر جایگاه و مرکز ادیان و تمدن‌های انسانی و علم و علما است، افزود: این نشست‌های علمی با هدف آگاهی‌بخشی علمی به دانشجویان نسبت به منشأ و پایان جهان، مفهوم اعجاز علمی و ریشه‌یابی علمی آن و همچنین، اعجاز قرآن کریم در حوزه علوم فضایی برگزار می‌شود.

اعجاز علمی قرآن کریم به شاخه‌ای از مطالعات علمی اختصاص دارد که هدف آن بررسی و تحقیق پیرامون گزاره‌های علمی مطرح شده در قرآن کریم است و از حدود 100 سال پیش تاکنون وارد مرحله نوینی از بررسی‌ها و پژوهش‌های علمی شده‌ است/.

captcha