گشایشی برای بحران مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3660935
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
دیده‌بان الازهر پیش‌بینی کرد؛

گشایشی برای بحران مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: در پی بازدید رهبر حزب حاکم میانمار از ایالت راخین دیده‌بان مرکز اسلامی الازهر مصر پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده، گشایشی برای پایان بحران مسلمانان روهینگیا حاصل شود.

انتظار دیده‌بان الازهر مصر از پایان بحران مسلمانان روهینگیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ آنگ سان سو چی؛ مشاور دولتی و رهبر حزب حاکم میانمار  روز پنجشنبه (11 آبان‌ماه) برای نخستین‌بار از ایالت راخین که مسلمانان روهینگیا در آن با حملات مرگبار نیرو‌های امنیتی و شبه‌نظامیان تندرو بودایی مواجه هستند، بازدید کرد.

در همین راستا، دیده‌بان الازهر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بازدید سوچی اگرچه خیلی دیر صورت گرفت، اما می‌تواند زمینه‌ساز گشایشی برای پایان بحران اقلیت مسلمان روهینگیا باشد و تشدید این بحران را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: دیدار رهبر حزب حاکم میانمار از ایالت راخین در حالی صورت گرفت که از مردادماه گذشته تاکنون بیش از نیم میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

دیده‌بان الازهر مصر در ادامه بر ضرورت فشار جامعه بین‌الملل علیه حکومت میانمار برای حل بحران مسلمانان روهینگیا و توقف نسل‌کشی آن‌ها به دست ارتش میانمار تأکید کرد.

گفتنی است، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعات پایانی شامگاه دوشنبه(15 آبان‌ماه) ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا، با صدور بیانیه‌ای خشونت‌ها علیه آنان را به شدت محکوم کردند.

شورای امنیت در حالی به صدور همین بیانیه بسنده کرد که قرار بود رأی‌گیری برای قطعنامه قوی‌تری علیه میانمار برگزار شود که چین مخالفت و آن را وتو کرد/.


captcha