درآمد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود
کد خبر: 3661806
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
عرب‌پور:

درآمد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود

گروه سیاست و اقتصتد: امام جمعه موقت کرمان وقف را یکی از اقدامات پسندیده دانست و گفت: درآمد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود و باید این فرهنگ مانند گذشته در کشور رایج شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان به راهپیمایی اربعین سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: این حرکت در کنار اهمیت زیارت حضرت سیدالشهدا(ع)، یک تجمع بیش از 20 میلیونی با اهمیت بود که در میان بایکوت رسانه‌های دنیا دیده شد.
وی از  روز جهانی دیابت گفت و افزود: روز جهانی دیابت و همین‌طور روز حمایت از بیماران کلیوی را در پیش داریم که هر دوی این مسائل در کشور ما بسیار با اهمیت هستند چراکه دیابت در کشور ما مردم را به شدت تهدید می‌کند و بیماری کلیوی نیز می‌تواند بینایی را از افراد بگیرد، پیشنهاد می‌کنم  برای پیشگیری از این دو بیماری خطرناک به مراکز پزشکی مراجعه کنید چراکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.
امام‌جمعه موقت کرمان با اشاره با سالروز ارتحال علامه طباطبایی گفت: جوانان ما این عالم ربانی را کمتر می‌شناسند، ایشان صاحب تفسیر ارزشمند المیزان هستند و عالمانی بزرگ را تربیت کردند، باید درباره این شخصیت بسیار بزرگ اسلام دانست و بیشتر تحقیق کرد.
وی افزود: دشمن با بمباران تبلیغاتی علیه روحانیت و علما در تلاش است که چهره این قشر را در میان جوانان ما عوض کند از طرفی روحانیت باید متوجه این قضیه باشند و کارهایی را که در شان آنها نیست انجام ندهند و در مقابل، جوانان هم باید بدانند که در راه پیروزی انقلاب اسلامی چهره‌های بزرگی از روحانیت، شکنجه و تهدید شدند و بسیاری هم در این راه ریاضت زیادی کشیدند.
وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است، بیان کرد: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، جوانان ما ساعت‌ها وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند اما با کتاب انس ندارند، همه ارگان‌ها و همچنین خانواده‌ها باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور وقف را یکی از اقدامات پسندیده دانست و اظهارکرد: درآمد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود و باید این فرهنگ مانند گذشته در کشور رایج شود.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه حوادث منطقه به هم مربوط بوده و در جهت طراحی آمریکا پیش می‌رود، گفت: جدایی ناموفق کردستان عراق، استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان، بستن ورودی‌های کشور یمن توسط عربستان برای ایجاد قحطی در این کشور، همه و همه در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست که با هزینه‌کرد عربستان صورت می‌گیرد.
وی اظهارکرد: پیروزی‌های درخشان ارتش‌های عراق و سوریه در مقابل داعش، آن‌ها را عصبانی کرده و در تلاش هستند تا نقشه خود را عوض کرده و جنگ و ناامنی را به لبنان بکشانند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور با تلاوت آیاتی از قرآن، این طرح‌ها را شکست خورده دانست و تأکید کرد: این وعده خداست که جبهه مقاومت پیروز می‌شود و دشمنان شکست خوده پا پس می‌کشند.
منبع: ستاد نماز جمعه کرمان
captcha