پیام تسلیت آیسسکو به مناسبت زلزله ایران و عراق
کد خبر: 3663033
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

پیام تسلیت آیسسکو به مناسبت زلزله ایران و عراق

گروه بین‌الملل: سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) با صدور پیامی، درگذشت شماری از هموطنان کشورمان و شهروندان عراقی در زلزله دلخراش شامگاه یکشنبه را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیسسکو به مناسبت زلزله دلخراش ایران و عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسسکو»، عبدالعزیز بن عثمان تویجیری، مدیرکل سازمان آیسسکو با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان کشورمان و شهروندان عراقی در این زلزله دلخراش، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

تویجیری در این پیام تسلیت، رحمت واسعه حق تعالی و بهشت برین را برای جان‌باختگان این حادثه و صبر و آرامش را برای خانواده‌های آنان از خداوند متعال مسئلت کرد.

پیام تسلیت کانادا

نخست‌وزیر کانادا نیز در پیامی توئیتری به خانواده قربانیان زلزله در ایران و عراق تسلیت گفت.

جاستین ترودو، در این پیام با خانواده قربانیان زلزله در ایران و عراق همدردی کرد.

ترودو در توئیتر نوشت: خبرهای انتشاریافته از زلزله در ایران و عراق ناراحت‌کننده و حزن‌انگیز است.

وی افزود که کانادایی‎ها تسلیت خود را به خانواده قربانیان زلزله در ایران و عراق ابراز می‎دارند.

پوتین تسلیت گفت

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تسلیت عمیق خود را به حسن روحانی و فواد معصوم، رؤسای جمهور ایران و عراق در ارتباط با زلزله شامگاه یکشنبه ابراز کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جناب رئیس‌جمهور محترم لطفا مراتب تسلیت عمیق ما را در ارتباط با تلفات بزرگ انسانی که در نتیجه زمین لرزه مخرب در غرب ایران صورت گرفت، پذیرا باشید».
 
رئیس‌جمهور روسیه همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم ایران و عراق ابراز داشته و برای خانواده‌های قربانیان حادثه صبر و بردباری و برای مجروحان شفای عاجل استدعا کرد.

به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق که شامگاه یکشنبه(21 آبان‌ماه) رخ داد، بخش‌های زیادی از مناطق غربی کشور لرزید. این زلزله به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه بیشترین تلفات را داشته، به طوری که براساس آخرین آمار ۳۸۷ کشته و ۶۶۰۳ مجروح در پی داشته است.

همچنین وزارت بهداشت عراق آخرین آمار تعداد کشته‌شدگان و مجروحان زلزله شب گذشته در این کشور را هشت کشته و ۵۳۵ زخمی اعلام کرد/.
captcha