رقابت‌ 7 متسابق در دومین روز از مسابقات قرآن بانوان دبی
کد خبر: 3663239
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

رقابت‌ 7 متسابق در دومین روز از مسابقات قرآن بانوان دبی

گروه مسابقات: 7 متسابق از کشورهای مختلف جهان در دومین روز رقابت‌های بین‌المللی بانوان در امارات موسوم به مسابقات قرآن «فاطمه بنت مبارک» به رقابت پرداختند.

رقابت‌ 7 متسابق در دومین روز مسابقات قرآن بانوان دبی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن کریم (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الامارات الیوم»؛ در دومین روز از مسابقات بین‌المللی قرآن «فاطمه بنت مبارک» که دیروز (22 آبان‌ماه) برگزار شد، «نی لار وین» از میانمار، «زینب جلال محمد» از مصر، «عابده سابان» از آفریقای جنوبی، «بشری الفت» از آمریکا، «مرضیه رفاعی» از بنین، «طیبه جلیل محسن» از عراق، «فاطمه روشتا ادهم» از سریلانکا به رقابت پرداختند که اجرای خود را به روایت حفص از عاصم ارائه دادند.

همچنین، سومین روز این مسابقات نیز امروز (23 آبان) برگزار می‌شود که «رملة حسن» از فنلاند، «هدیل خالد عوض» از فلسطین، «إسرا حسام عبدالغنی» از بحرین،«براء أحمد صیفی» از برزیل، «زکیة جمعة عثمان» از تانزانیا، «خدیجة بنت محمد أحسن» از بنگلادش و «رشیدة تراوری» از بورکینافاسو به رقابت خواهند پرداخت. 

در همین رابطه، «احمد زاهد»، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات و رئیس واحد اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن جایزه دبی تصریح کرد: دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «فاطمه بنت مبارک» که در رشته حفظ کامل قرآن در حال برگزاری است، شاهد رقابتی تنگاتنگ میان شرکت‌کنندگانی است که تلاش می‌کنند نتایجی متفاوت از سال‌های گذشته را از آن خود کنند. 

وی با بیان این که شرکت‌کنندگان امسال از صداهای خوب و تلفظی متمایز برخوردار بوده و همگی تلاش می‌کنند، بهترین نتایج را به دست آورند، گفت: در این دوره شاهد مشارکت گسترده‌ای از کشورهای مختلف بوده‌ایم، به طوری که نمایندگان بیش از 75 کشور و اقلیت مسلمان در این مسابقات حاضر شدند. 

احمد زاهد در پایان تأکید کرد: مسابقات قرآن «فاطمه بنت مبارک»، یکی از بزرگترین مسابقات قرآن ویژه بانوان در جهان به شمار می‌رود. 

گفتنی است، دومین دوره رقابت‌های بانوان در امارات موسوم به مسابقات «شیخه فاطمه بنت مبارک» از روز یکشنبه (21 آبان ماه) آغاز و تا روز سوم آذرماه ادامه دارد.

گفتنی است، زهراسادات حسینی، خردسال ۱۰ ساله کشورمان از خراسان رضوی که حافظ کل قرآن است، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات حضور دارد.

حنانه خلفی، حافظ خردسال کشورمان سال گذشته نماینده ایران در این مسابقات بود که با عنوان مسابقات بین‌المللی قرآن «‌فاطمه بنت مبارک» برگزار می‌شود/.
captcha