میانمار بار دیگر منکر ارتکاب جنایت علیه مسلمانان شد
کد خبر: 3663375
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

میانمار بار دیگر منکر ارتکاب جنایت علیه مسلمانان شد

گروه بین‌الملل: در آستانه سفر «رکس تیلرسون»، وزیر امورخارجه آمریکا به میانمار، ارتش این کشور با انتشار نتایج یک تحقیق داخلی، بار دیگر منکر ارتکاب هرگونه جنایت در حق مسلمانان روهینگیا شد.

ارتش میانمار ارتکاب هرگونه جنایت در حق مسلمانان روهینگیا را انکار کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاة»؛ علی‌رغم گزارش‌های متعدد نهادهای بین‌المللی مبنی بر جنایات بی‌شمار ارتش میانمار در حق مسلمانان اقلیت روهینگیا که به آواره شدن صدها هزار تن از آنان منجر شده است، میانمار با انتشار یک تحقیق داخلی در روزنامه دولتی «گلوبال نیو لایت آو میانمار» این کشور تأکید کرد: نظامیان ارتش مرتکب قتل و یا خشونت جنسی علیه مسلمانان نشده‌اند. 

ارتش میانمار مدعی شده که نتایج این تحقیقات بر اظهارات و شهادت 2800 تن از روستاییان مسلمان استناد دارد و ارتکاب اقداماتی همچون بازداشت، قتل و یا ضرب و شتم روستاییان توسط نیروهای ارتش میانمار را رد می‌کند. 

این تحقیقات در حالی از سوی ارتش میانمار منتشرشده که خبرنگاران اجازه نداشته‌اند به طور مستقل به مناطق شمال ایالت راخین بروند و در معدود سفرهای خبرنگاران به این منطقه، نیروهای پلیس در همه مصاحبه‌ها حضور داشته‌اند. 

افراد ارتش میانمار آتش‌زدن مساجد در روستاهای مسلمان‌نشین را نپذیرفته و تصریح کردند: آن‌ها تنها در دفاع از خود به کسانی که به آن‌ها حمله کرده‌اند، تیراندازی کرده و پای مهاجمان را هدف می‌گرفتند، اما هیچ اشاره‌ای به تعداد کسانی که در این حوادث جان خود را از دست دادند، نکردند. 

گفتنی است، ارتش میانمار از مردادماه سال جاری حملات نظامی هدفمندی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین آغاز کرده و این در حالی است که نیروهای ارتش مدعی هستند هدف آنها ساکت‌کردن شورشیان روهینگیایی است. 

سازمان ملل متحد این حملات را به دلیل کشتار مسلمانان و خشونت‌های جنسی توسط ارتش که در گزارش‌های متعددی تأیید شده بود، محکوم کرد. 

در همین رابطه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا فردا (24 آبان ماه) راهی میانمار شده تا با «اونگ سان سوچی»، رهبر میانمار و ژنرال «مین اونگ هلینگ»، فرمانده ارتش دیدار کند/.
captcha