محکومیت فراخوان هولوکاست مسلمانان در لهستان
کد خبر: 3663633
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

محکومیت فراخوان هولوکاست مسلمانان در لهستان

گروه بین الملل: دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای، فراخوان راست‌گرایان افراطی لهستان برای هولوکاست(سوزاندن) مسلمانان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتاء مصر دیروز (23 آبان) با صدور بیانیه‌ای، نسبت به برگزاری تظاهرات ضد‌ اسلامی در لهستان که با حضور نژادپرستان و راست‌گرایان افراطی و با سر دادن شعارهایی علیه مسلمانان برگزار شد، واکنش نشان داد.  
 
در این بیانیه آمده است علی‌رغم این که لهستان همچون دیگر کشورهای اروپایی شاهد انجام اقدامات تروریستی نبوده و شمار قابل توجهی از مسلمانان در این کشور نیستند و پیروان آیین اسلام از داشتن اماکن خاصی برای تجمع و انجام مراسم‌ عبادی محرومند، اما راست‌گرایان افراطی این کشور بر دشمنی با مسلمانان اصرار داشته و آشکارا دعوت به دشمنی و اعمال خشونت علیه آنان می‌کنند. 

دیده‌بان اسلام‌هراسی مصر، فراخوان برای سوزاندن مسلمانان را دلیل آشکاری بر این موضوع دانست که دشمنی راست‌گرایان در غرب با مسلمانان از هیچ برهان عقلی برخوردار نیست و هیچ ارتباطی به اقدامات برخی سازمان‌های تروریستی ندارد. 

در ادامه این بیانیه با اشاره به این که این دشمنی‎ها عمدتا از گفتمانی نژادپرستانه‌ سرچشمه می‌گیرد که خواهان برتری و متمایز ساختن شهروندان سفیدپوست از دیگران است، آمده است: تحریک‌های رسانه‌ای و معیارهای دوگانه در تعامل با مسائل مسلمانان و غیرمسلمانان  مانند نسبت دادن اقدامات تروریستی به اسلام و آموزه‌های دینی در حالی که پیروان دیگر ادیان از این گونه اتهامات مبرا هستند، از دیگر عوامل ایجاد دشمنی با مسلمانان است.

دیده‌بان اسلام‌هراسی در ادامه این بیانیه به ماجرای «استیفن پادوک»، فرد مسلحی که مهرماه سال جاری در شهر «لاس وگاس» آمریکا دست‌کم 58 تن را کشته و بیش از 500 تن دیگر را مجروح کرد، اشاره کرده و آورده است: این حادثه صرفا به دلیل دین این فرد مسلح، غیر تروریستی عنوان شد، این در حالی است که در موارد دیگر به محض آن که دست‌داشتن یک مسلمان اثبات شود، تروریستی توصیف می‌شود و این بیانگر تعامل دوگانه در پوشش رسانه‌ای علیه مسلمانان است. 

در این بیانیه تأکید شد: فراخوان‌های راست‌گرایان افراطی در غرب خود موجب رواج تروریسم و جذب تروریست‌ها در اروپا و خارج آن می‌شود و جوامع اروپایی باید تلاش کنند عرصه را برای این راست‌گرایان که تحریک علنی علیه مسلمانان را در پیش گرفته و تا حد سوزاندن آن‌ها رسیده است، تنگ کنند.

این مرکز، فراخوان برای سوزاندن مسلمانان را درخواستی غیرقابل قبول توصیف کرد و نسبت به عواقب خطرناک آن هشدار داد و تأکید کرد: سازمان‌های تروریستی و راست‌گرایان افراطی در غرب تنها نهادهایی هستند که از چنین گفتمانی بهره می‎برند. 

یادآور می‌شود، ده‌ها هزار نفر از ملی‌گرایان لهستان روز یکشنبه(21 آبان‌ما) با سردادن شعارهایی علیه مهاجران و مسلمانان، خواستار یکدستی نژادی در اروپا به نفع سفیدپوستان شدند.
 
رسانه‎های گروهی تعداد تظاهرات‌کنندگان را حدود 60 هزار تن عنوان کردند/.

captcha