دهمین اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در سودان
کد خبر: 3663686
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
30 آبان‌ماه برگزار می‌شود؛

دهمین اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در سودان

گروه بین‌الملل: دهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با شعار «به سوی فرهنگ توسعه برای پیشرفت کشورهای اسلامی» در شهر «خارطوم»، پایتخت سودان برگزار می‌شود.

دهمین اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی در سودان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا؛ دهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در سودان به مناسبت انتخاب شهر «سِنّار» این کشور به‌ عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 میلادی برگزار می‌شود.

 این اجلاس از روز سه شنبه (30 آبان‌ماه) آغاز می‌شود و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

اجلاس مذکور به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی (آیسسکو) و با همکاری وزارت فرهنگ سودان و با هماهنگی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود و وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان، کارشناسان و نمایندگان سازمان‌های عربی، اسلامی و بین‌المللی در آن حضور دارند.

در ابتدای این اجلاس، گزارش مدیرکل آیسسکو درباره اجرای راهبرد فرهنگی جهان اسلام و گزارش پایانی پانزدهمین نشست شورای مشورتی مکلف به مسئول اجرای این راهبرد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اعضای جدید کمیته میراث جهان اسلامی انتخاب می‌شوند.

در روز دوم این اجلاس، شرکت‌کنندگان راهی شهر «سِنار»(پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی در منطقه عربی) می‌شوند تا در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی ـ رسانه‌ای شهر سنار و موزه این شهر و روستای توریستی و گردشگری این منطقه شرکت کنند.

شایان ذکر است، دور نخست اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در سال 1989 میلادی در سنگال برگزار شد و مقرر شده بود که مشهدالرضا در سال 2017 میلادی میزبان دهمین اجلاس وزرای کشورهای اسلامی باشد که آیسسکو این میزبانی را به سودان داد/.

captcha