اهدای 3 هزار جلد کتاب به مدارس استان زنجان
کد خبر: 3663818
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
عباسی خبر داد:

اهدای 3 هزار جلد کتاب به مدارس استان زنجان

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از اهدای 3 هزار جلد کتاب به مدارس استان زنجان طی هفته کتاب در سالجاری خبر داد.

محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مراسم گلریزان فرهنگی اهدای کتاب در اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با حضور کارکنان این اداره برگزار و طی آن بیش از 3 هزار جلد کتاب به مدارس استان اهدا شد.

عباسی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی صورت گرفت، تصریح کرد: این گلریزان و پویش فرهنگی با شعار «اهدای کتاب، اهدای دانایی» صورت گرفت که کتاب‌های جمع‌آورری شده پس از بسته‌بندی در بین مدارس روستایی مناطق و نواحی 14 گانه استان توزیع خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل استان زنجان در این مراسم با اشاره به وجود بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس استان، گفت: گسترش کتابخانه‌های کلاسی، یکی از الزامات کار است و باید یک هزار و 700 کلاس درس فاقد کتابخانه کلاسی در مقطع ابتدایی را تجهیز کنیم.

عباسی با تاکید بر اهمیت مطالعه روزانه کتاب در بین دانش‌آموزان، تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای آموختن مهارت‌های زندگی و تغذیه فکری صحیح، خواندن کتاب‌های مناسب است و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با اهدا یا امانت دادن کتاب، آموزش وپرورش را در تقویت کتابخانه‌های مدارس یاری کنند.

captcha