تجلیل از قرآنیان چهارمحال و بختیاری در دهه وقف/ثبت 17 موقوفه جدید در سال جاری
کد خبر: 3664195
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
حجت‌الاسلام عزیزی خبر داد:

تجلیل از قرآنیان چهارمحال و بختیاری در دهه وقف/ثبت 17 موقوفه جدید در سال جاری

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مؤسسات و برگزیدگان مسابقات قرآن اوقاف در استان، گفت: این مراسم هم‌زمان با دهه وقف و با حضور قرآنیان استان در شهرکرد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز 24 آبان ماه در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات که با حضور خبرنگاران استان در دفتر مدیرکل اوقاف استان برگزار شد، گفت: یک هزار و 678 موقوفه منفعتی و انتفاعی در استان داریم که از این تعداد یک هزار و 400 موقوفه برای مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و در گروه موقوفه‌های انتفاعی هستند و یک هزار و 50 مسجد و 350 حسینیه، تکیه، زینبیه و مهدیه در سامانه ثبت داریم.
وی با اشاره به وجود نزدیک به 300 موقوفه منفعتی در استان، بیان کرد: امسال 17 موقوفه جدید در استان ثبت شده است که 11 مورد آن منفعتی است.
حجت‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: گرچه این تعداد در مقایسه با 23 وقف سال گذشته کاهش داشته اما باید گفت که وقف‌های سال گذشته بیشتر انتفاعی بوده‌اند در حالی که امسال بیشتر منفعتی هستند.
وی با بیان اینکه امسال درآمد موقوفات در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: متأسفانه در خصوص موقوفات و درآمد آن‌ها اطلاعات کافی بین مردم جامعه وجود ندارد به‌گونه‌ای که برخی افراد فکر می‌کنند چون مکانی وقف و کار خیر است، اساساً باید رایگان از آن استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به ثبت 101 امامزاده، بقعه متبرکه و اماکن مذهبی در سامانه اشاره و تصریح کرد: امسال متعهد شده‌ایم که بازسازی و نوسازی 10 امامزاده استان را انجام دهیم.
وی با اشاره به اخذ سند موقوفات برای جلوگیری از تصرف زمین‌های آن‌ها توسط موقوفه خواران، تأکید کرد: امسال 187 سند از مساجد، امامزادگان و دیگر موقوفات اخذ و در ادارات حقوقی ما ثبت شده است تا به این ترتیب امکان تجاوز به زمین‌های آن‌ها گرفته شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال 12 رأی به نفع موقوفات و بقاع متبرکه استان صادر شده است.
حجت‌الاسلام عزیزی وقف دارو و درمان در چالشتر و وقف بیماران خاص در بروجن را از جمله برنامه‌های شاخص دهه وقف در استان برشمرد و گفت: در شهرکرد 10 برنامه شاخص داریم که پیرو آن این برنامه‌ها در شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مؤسسات و برگزیدگان مسابقات قرآن اوقاف در استان، گفت: این مراسم هم‌زمان با دهه وقف و با حضور قرآنیان استان در شهرکرد برگزار می‌شود.


captcha