امروز امت مسلمان نیاز به بازخوانی اسلام دارد
کد خبر: 3664357
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

امروز امت مسلمان نیاز به بازخوانی اسلام دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: امروز امت اسلام، نیاز به بازخوانی اسلام دارد؛ نیاز دارد تا اسلام را آن‌گونه که رسول خدا(ص) عرضه کرده بودند، بشناسند و برای رسیدن به این مقصود، نیاز داریم تا عاشورای حسینی را بازخوانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه، 26 آبان‌ماه، گفت: پیامبر اکرم(ص) که رحمت‌للعالمین هستند، اسلام را به‌عنوان دین اعتدال به جامعه بشری عرضه کردند، اما امروز متأسفانه دنیای اسلام گرفتار افراط و تفریط شده است.
وی اظهار کرد: امروز گروهی تنها خود را مسلمان می‌دانند و هر مسلمان دیگری که با آنان اختلاف نظر داشته باشد، تکفیر کرده و با شعار «الله اکبر»، سرش را به بدترین شکل از بدن جدا می‌کنند.
امام جمعه زاهدان افزود: گروهی دیگر نیز پا روی ارزش‌ها و آرمان‌های دینی می‌گذارند، در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام نرمش نشان داده و با باطل، دستِ دوستی می‌دهند.
وی بیان کرد: امروز امت اسلام، نیاز به بازخوانی اسلام دارد؛ نیاز دارد تا اسلام را آن‌گونه که رسول خدا(ع) عرضه کرده بودند، بشناسد و برای رسیدن به این مقصود، نیاز داریم تا عاشورای حسینی را بازخوانی کنیم.
آیت‌الله سلیمانی با تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع)، ادامه داد: برای تبعیت از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، باید ایشان را شناخت و رفتار و سیره ایشان را الگو قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به واقعه تلخ زلزله غرب کشور، اظهار کرد: باید در نظر داشت که زلزله و سایر بلایای طبیعی، همیشه به معنای قهر الهی نیست، بلکه این‌ها همه آزمون و امتحان خداست؛ در این موارد، صبر ما آزمایش می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن قدردانی از همکاری مردم و مسئولان در رسیدگی به زلزله‌زدگان، بیان کرد: باید برای اسکان این عزیزان برنامه اساسی داشته باشیم، چراکه زندگی در آن هوای سرد و بدون سرپناه، دشوار است.
captcha