بصیرت و هوشیاری، ارمغان زندگی امام رضا(ع) برای مسلمانان
کد خبر: 3665023
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
امام جمعه موقت بجنورد مطرح کرد:

بصیرت و هوشیاری، ارمغان زندگی امام رضا(ع) برای مسلمانان

گروه معارف: امام جمعه موقت بجنورد گفت: هوشیاری در مقابل توطئه های دشمن یکی از مهم ترین درس های امام رضا(ع) به مسلمانان است.

حجت الاسلام رضا نوری در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: بصیرت و عدم تسلیم در مقابل توطئه های دشمنان از مهمترین نکاتی است که می توان از زندگی امام رضا(ع) یاد گرفت.
وی ادامه داد: این امام بزرگوار در برابر ترفندهای مامون عباسی ایستادگی و تمامی نقشه های وی را نقش برآب کرد.
نوری با اشاره به اینکه مامون عباسی درصدد بود تا با مستقر کردن امام رضا(ع) در خراسان به حکومت عباسی مشروعیت ببخشد و از سوی دیگر جایگاه این امام را زیر سوال ببرد، اظهار کرد: ساکت کردن قیام علویان از دیگر اهداف مامون عباسی برای مستقر کردن امام رضا(ع) در این منطقه بوده است.
وی بیان کرد: اما این امام بزرگوار با تیزهوشی و بصیرتی که داشت در مقابل تمامی این توطئه ها ایستادگی کردند و زمانی که به زور به سمت ولیعهدی نیز نائل شد به مردم تاکید کردند ولایت از آن ماست و بنده حکومت بنی عباسی را مشروع نمی دانم.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مامون می خواست امام رضا(ع) را از مردم جدا کند، تصریح کرد: اما این امام بزرگوار منزل و دفتر کار خود را در کنار مسجد گرفت انتخاب کرد تا در کنار مردم باشند و هیچ گاه ارتباط خود را از مردم قطع نکرد.
captcha