بازدید معاون وزیر راه از روند توسعه بندر چابهار
کد خبر: 3665113
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

بازدید معاون وزیر راه از روند توسعه بندر چابهار

گروه اجتماعی: صبح امروز، 29 آبان‌ماه، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از مناطق مختلف طرح توسعه بندر چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوری استان، صبح امروز، 29 آبان‌ماه محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از مناطق مختلف طرح توسعه بندر چابهار بازدید کرد.
بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان کرد: با عنایت دولت، طرح توسعه بندر چابهار پیشرفت خوبی داشته و بزودی فاز نخست آن آماده بهره برداری می‌شود.
وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2.5 به 8.5 میلیون تن افزایش و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.
آقایی با اشاره به ظرفیت بندر چابهار در توسعه ترانزیت در محور شرق کشور بیان کرد: ما ناگزیر به تسریع در توسعه بندر چابهار هستیم و با مکمل شدن آن با بنادر صحار و گوادر، چابهار نقش منطقه‌ای خوبی در تجارت دریایی کشور ایفا خواهد کرد.
captcha