حضور 700 دانش‌آموز همدانی در همایش سلامت قلب
کد خبر: 3665640
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

حضور 700 دانش‌آموز همدانی در همایش سلامت قلب

گروه اجتماعی: دومین روز همایش سلامت قلب و عوامل تأثیرگذار بر آن با شعار «مواظبم باش» با حضور پرشور 700 نفر از دانش‌آموزان در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، ظهر امروز همایش سلامت قلب و عوامل تاثیرگذار بر آن با شعار «مواظبم باش» با حضور پرشور 700 نفر از دانش‌آموزان در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
در این همایش برنامه‌های متنوعی به زبان ساده و کودکانه اجرا شد و پیام‌های بهداشتی در خصوص سبک زندگی و سلامتی به دانش‌آموزان ارائه شد.
رشید حیدری‌مقدم، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به نقش ورزش در سلامتی و تندرستی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: وعده صبحانه وعده بسیار مهم در رژیم غذایی افراد است، چاقی و اضافه وزن از مشکلات مهم جوامع امروز محسوب می‌شود و یکی از دلایل مهم چاقی نخوردن صبحانه است.
وی با تأکید بر اینکه تحرک بدنی و فعالیت ورزشی باید سرلوحه زندگی افراد قرار گیرد، ‌گفت: لازم است برای حفظ سلامت افراد مصرف غذاهای آماده به حداقل برسد زیرا توجه نکردن به این موضوع اختلال عملکرد کبد و چاقی کاذب ایجاد می‌کند.
حیدری مقدم دانش‌آموزان را به درست نشستن، توجه به اسکلت بدنی و پرهیز از حمل کوله‌پشتی‌های سنگین فرا خواند و افزود: حداکثر وزن کیف و کوله پشتی دانش‌آموزان باید 10 درصد وزن آنان باشد که متأسفانه کارهای تحقیقاتی این میزان بیشتر 85 درصد است و وزن کوله‌پشتی‌ها بیش از استاندارد مورد نظر است.
مصطفی خزاعی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان با تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه هدف از برگزاری این همایش را افزایش اطلاعات دانش‌آموزان در مورد مسائل بهداشتی و سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد بیش از پیش شاهد برنامه‌های مشترک اداره‌کل آموزش پرورش، دانشگاه علوم پزشکی همدان و خیرین سلامت استان همدان باشیم.
قرائت قرآن با همخوانی دانش‌آموزان، اجرای برنامه توسط گروه عمو مصطفی و گیگیلی‌ها، اجرای سرود توسط گروه نونهالان خیرین سلامت، انجام حرکات ورزشی با رهبری دکتر حیدری‌مقدم و سخنرانی دکتر تن‌آسا فوق‌تخصص قلب کودکان، اجرای تئاتر سلامت قلب، رونمایی از کتاب «مواظبم باش» و اهدای جوایز به دست‌اندرکاران برنامه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
captcha