امنیت منطقه مدیون خون شهدای مدافع حرم است
کد خبر: 3665652
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

امنیت منطقه مدیون خون شهدای مدافع حرم است

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: امنیت و آرامش امروز منطقه، مدیون خون شهدای مظلوم مدافع حرم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد قزوین، جلسه هماهنگی تشییع پیکر مطهر شهید مدافع‌حرم روح‌الله رحیمی با حضور غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، عباس برزگرابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و سایر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.
در این جلسه، حقایق‌پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: ما امنیت و آرامش خود و هر آنچه که امروز به دست آوردیم، مدیون خون شهدا هستیم.
وی با بیان اینکه امنیت امروز منطقه، مدیون خون شهدای مظلوم مدافع حرم است، افزود: این شهیدان در کشورهایی مانند سوریه حضور می‌یابند تا با جانفشانی، تکفیری‌ها و تروریست‌ها را نابود کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: باید در تشییع شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی، دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدامات لارم را انجام دهند تا مراسم باشکوهی در شان این شهید بزرگوار برپا کنند.
وی افزود: مردم شهیدپرور قزوین با حضور باشکوه خود در این مراسم، یک بار دیگر با آرمان‌های بلند رهبر کبیر انقلاب و شهدا تجدید بیعت خواهند کرد.
در ادامه جلسه، جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم روح‌الله رحمیمی تاکید کرد.
همچنین در ادامه جلسه فوق، حجت‌الاسلام عبدالله عالمی، از مبلغین افاغنه حوزه علمیه و شوهر عمه شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی با اشاره به اینکه شهید روح‌الله رحیمی 19 ساله بود، گفت: وی از زمانی که به ایران آمدند کار نکردند و گفتند باید با تیپ فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه حضور یابم و با تکفیری‌ها مبارزه کنم.
وی افزود: به شهید گفتم شما جوان هستید و آموزش ندیدید وی پاسخ دادند ابتدا آموزش‌های لازم را می‌گذرانم و سپس عازم می‌شوم.
عالمی با بیان اینکه 3 سال است که شهید رحیمی در جبهه مقاومت سوریه حضور دارد و با تکفیری‌ها مبارزه می‌کند، گفت: در آخرین مرخصی، از شهید خواستیم که بیشتر پیش ما بماند و بعد برود که پاسخ دادند تا انتقام خون شهید مدافع حرم محسن حججی‌ها را نگیرم آرام نمی‌نشینم، یک شب ماند و دوباره عازم جبهه شد.
وی افزود: این شهید نه اولین و نه آخرین شهید مدافع حرم خواهد بود و همچنان جوانان انقلابی در برابر کفر مبارزه خواهند کرد و در این راه جان خود را فدا می‌کنند.
عالمی با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه «اسلام مرز ندارد»، گفت: در دفاع از دین اسلام همه مسلمانان از ایران یا افغانستان و کشورهای دیگر حاضرند، زیرا این دین مرزی ندارد.
این مبلغ افاغنه گفت: امروز در مقابل دشمنی قرار داریم که بویی از انسانیت نبرده و هدفش سوریه، لبنان و عراق نیست بلکه از بین بردن انقلاب اسلامی و دین اسلام است.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند ما انقلاب‌مان را صادر می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی و جهانی است و فقط متعلق به این کشور نیست بلکه مربوط به همه مسلمانان کشورهای مختلف می‌باشد.
عالمی گفت: افغانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 2 هزار و 800 شهید ثابت کردند که حاضرند در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کنند.
در این جلسه همچنین پیرامون نحوه‌ی اطلاع‌رسانی در صدا و سیما و رسانه‌ها، تامین امنیت و ترافیک، تبلیغات محیط شهری، برپایی ایستگاه صلواتی، چاپ پوسترها، اطلاع‌رسانی به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نصب بنرها هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.
به گزارش ایکنا، شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی، متولد 1377، مجرد، از اتباع افغانستان و اهل چوبیندر است، وی 3 سال است که از لشگر فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه حضور داشته که طی هفته گذشته حین درگیری با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است.
captcha