معابر خاکی بجنورد در شان شهروندان نیست
کد خبر: 3666032
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

معابر خاکی بجنورد در شان شهروندان نیست

گروه اجتماعی: شهردار بجنورد گفت: معابر خاکی شهر بجنورد به عنوان مرکز استان، در شان شهروندان این شهر نیست.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، روح الله براتیان شهردار بجنورد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از معابر این شهر خاکی است، افزود: قرار بر این شده تا معابر خاکی شهر شناسایی و اقدامات ساماندهی آن ها انجام شود.
به گفته وی بیشتر معابر خاکی این شهر در مناطق حواشی قرار دارند و در صدد هستیم جشن پایان معابر خاکی را در سال آتی داشته باشیم.
براتیان ادامه داد: حاشیه شهر بجنورد از لحاظ شاخص های شهری در سطح خیلی پایینی قرار دارند و جزء اولویت های اصلی شهرداری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری دارای یک هزار و 475 نفر نیرو است، اظهار کرد: نیروهای کارگری شهرداری بیش از یک سال است که بلاتکلیف هستند و قرارداد مشخصی ندارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از شورای شهر بجنورد تقاضا دارم تا مصوبه ای را به تصویب برسانند که تا چهار سال آینده هیچ نیرویی جذب شهرداری نشود چراکه در حال حاضر در این نهاد نیرو به اندازه کافی وجود دارد.
وی تاکید کرد: در شهر بجنورد 14 کیلومتر خندق وجود دارد که بخش عمده آن در حواشی شهر قرار دارند و تاکنون فقط چهار کیلومتر از آن ساماندهی شده است.
شهردار بجنورد از اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی خندق این شهر خبر داد.
وی تصریح کرد: این خندق ها علاوه بر اینکه منظر شهری را خراب کرده اند، گزارش هایی از بروز بیماری سالک در برخی از مناطق حواشی آن ها نیز اعلام شده است.
براتیان با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهری بجنورد کمبود پارکینگ است، گفت: در بافت مرکزی و میانی شهر بجنورد با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و در تلاش هستیم تا طرح پارک بان دوباره زنده شود.
وی افزود: از سوی دیگر به شهروندان اعلام می کنیم افرادی که دارای زمین در سطح شهر هستند شهرداری آن را تسطیح و تبدیل به پارکینگ خواهد کرد و درآمد ناشی از آن عاید خود مالک خواهد شد.
این مقام مسئول درباره سیستم حمل و نقل عمومی شهری نیز ادامه داد: سیستم اتوبوس رانی فقط 30 درصد از شهر بجنورد را تحت پوشش قرار دارد و باید این خدمات فراگیر شود.
وی توضیح داد: از آنجاییکه ایجاد هر ایستگاه در شهر بجنورد حدود 500 میلیون تومان هزینه در بر دارد و این امر برای سازمان اتوبوس رانی این شهر میسر نیست، مذاکره اولیه ای با یک شرکت انجام شده تا سیستم اتوبوس رانی بجنورد را به آن محول کنیم و آن ها ناوگان اتوبوس رانی شهر را تجهیز و خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند.
captcha