ایکنای کردستان برای سومین سال پیاپی خبرگزاری برتر حوزه وقف معرفی شد
کد خبر: 3666042
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

ایکنای کردستان برای سومین سال پیاپی خبرگزاری برتر حوزه وقف معرفی شد

گروه فرهنگی: ایکنای کردستان برای سومین سال پیاپی به عنوان رسانه برتر حوزه وقف در امور قرآنی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، همایش «یاوران وقف و وقف و رسانه» با حضور جمعی از مسئولان استانی و رسانه‌های کردستان امروز، یکم آذرماه در مجتمع نور استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در این همایش با اشاره به اینکه رسانه یکی از مؤثرترین و مهم ترین ابزار برای تغییر اذهان مردم است، اعلام کرد: رسانه می‌تواند به عنوان پرقدرت‌ترین ابزار بین مردم حضور پیدا کند و دل‌‌های مردم را نسبت به وقف نزدیک کنند.  
وی افزود: وقف امروز در خیلی از امور کاربرد دارد و در حوزه علم و فناوری و رسانه، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، احداث بیمارستان و ... از نیازهای روز جامعه بوده که نیازمند انجام موقوفاتی در این بخش است.
ماموستاعبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در این همایش گفت: گذشتگان ما وقف‌های بزرگی را داشته‌اند که ما امروز از این وقف‌ها در جامعه استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه وقف‌های استان کردستان بیشتر مربوط به مساجد، حجره‌های سنتی و خادمان مساجد بوده است، افزود: امروزه با توجه به شرایط جامعه باید وقف‌های متفاوتی ایجاد شده و واقفان نیات خود را به نیازهای روز جامعه تغییر دهند.
ماموستا خدایی افزود: فرهنگ وقف روز به روز باید در جامعه توسعه یابد و مسئولان اوقاف و متولیان باید تمام تلاش خود را برای اجرای نیت واقفان به کار گیرند.
ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج نیز در این همایش گفت: واقفان با وقف اموال خود به هر میزان پرونده اعمال نیک خود را تا قیامت باز کرده‌‌اند و هرچند که عمر آن‌ها کوتاه باشد.
وی عنوان کرد: وقف یکی از سنت های حسنه ای بوده که در تمام ادیان الهی به ان توجه شده است.
ماموستا بهمنی افزود: خانه کعبه به عنوان اولین وقف عالم هستی بوده که تولیت آن به حضرت ابراهیم، اسماعیل، پیامبر اکرم(ص) سپرده شده است.
وی اعلام کرد: تولیت وقف باید به دست انسان‌های خدا ترس و عالم به شریعت اسلام، باشد.
لازم بذکر است، در پایان این مراسم از فعالان قرآنی، فعالان فرهنگی، مبلغان وقف، خبرنگاران برتر، رسانه‌های برتر تجلیل به عمل آمد.
یادآور می‌‌شود؛ در این همایش ایکنا به عنوان خبرگزاری برتر معرفی و از چیاسهراب نژاد، مسئول خبرگزاری تجلیل و از ملیحه سیفی سردبیر ایکنای کردستان به عنوان خبرنگار برتر در این عرصه تقدیر شد.
captcha