مساجد؛ امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان
کد خبر: 3666235
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
مقدمی تاکید کرد:

مساجد؛ امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: مسجد به‌عنوان یک مرجع معنوی و دینی، امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز چهارشنبه یکم آذر ماه در دیدار با هیئت امنای مسجد حضرت علی اکبر(ع) خرم‌دره با بیان اینکه مسجد عظیم‌ترین پایگاه معنوی و به‌عنوان محل عبادت می‌تواند نقش مهمی در تربیت گروه‌های مختلف جامعه داشته باشد، اظهار کرد: اگر به جایگاه مساجد توجه جدی کنیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسجد به‌عنوان یک مرجع معنوی و دینی امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندان است، تصریح کرد: اگر سه اصل رابطه، انس و راهنمایی مشفقانه در مساجد مورد توجه جدی قرار گیرد می‌توانیم با کمک رسانه‌ها به تقویت این جایگاه کمک کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه کمترین وظیفه ما در قبال مساجد حفظ جایگاه و پاسداری از ارزش‌های این خانه‌های امن الهی است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم نیز به جایگاه مساجد توجه ویژه‌ای داشته است. تا جایی که در سوره آیه 18 توبه می‌فرماید: «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ»؛ «مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز برپا می‌کنند و زکات می‌دهند و جز از خدا نترسیده‌اند. امید است آنان از هدایت یافتگان باشند».

حجت‌الاسلام مقدمی با بیان اینکه مسجد یک پایگاه فکری و اعتقادی است که تعلیم و فراگیری معارف بلند الهی، انسانی و اسلامی از اهداف عالیه آن است، تصریح کرد: مسجد وعده‌گاه مؤمنین، برقراری صفا و صمیمیت بین آنها، آموزش وحدت و یکپارچگی است که بسیاری از مشکلات اجتماعی مسلمانان در آن دفع و رفع می‌شود.

captcha