مدیران از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی استفاده کنند
کد خبر: 3666328
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
عباسی:

مدیران از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی استفاده کنند

گروه اقتصادی: استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع مشکلات استان تنها با تزریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همواره باید تلاش کرد در کنار سرمایه‌های دیگر همچون سرمایه‌های مردم و نهادها از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی نیز برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، صبح امروز دوم آذرماه در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران دستگاه‌های استان در سالن شهید جعفرزاده سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌ها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند با کاهش بروکراسی اداری به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمک کند.
وی با تأکید بر حمایت مدیران اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: فعالان این عرصه بایستی همواره از سوی مدیران مربوطه و دولت حمایت شوند.
استاندار افزود: پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان می‌تواند ثمرات مثبتی به همراه داشته باشد.
عباسی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را در دست‌یابی به اهداف و رفع موانع و معضلات جامعه  تأثیرگذار دانست و گفت: مدیران یک منطقه باید سرمایه‌گذاران را شناسایی کنند و از آن‌ها برای رونق منطقه کمک بگیرند.
وی نرخ بالای بیکاری و معضل کم‌آبی در این استان را  دور از شأن این نظام دانست و گفت: اکنون باید با وحدت و همدلی  و تعامل بین دستگاهی معضلات استان را رفع کرد.
استاندار با اشاره به معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.
وی گفت: برای حفظ منابع آبی و رودخانه‌های استان نیز باید حق آبه زیست محیطی آن‌ها به همراه برنامه زمان‌بندی و میزان برداشت مشخص شود.
عباسی با اشاره به اینکه رفع مشکلات استان تنها با تزریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد:  همواره باید تلاش کرد در کنار سرمایه‌های دیگر همچون سرمایه‌های مردم و نهادها از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی نیز برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.
استاندار با بیان اینکه 30 درصد کل بودجه کشور بین استان‌ها تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیر باید برای اخذ بودجه از وزیر مربوطه تلاش کند، یکی از شاخص‌های ما برای ارزیابی مدیران، کم و کیف جذب اعتبارات خارج استان است.
وی فلسفه وجودی شورای اداری را تبیین سیاست‌های دولت و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها دانست و گفت: چنانچه عملکرد مدیری نامطلوب بود بایستی به آن تذکر داد و در صورت نتیجه‌بخش نبودن تذکرات فرد دیگری را جایگزین کرد.
عباسی شناسایی بسترهای توسعه برای تکمیل زنجیره تولید در استان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد:  شناسایی این بسترها، بایستی توسط دانشگاهی یا شرکتی معتبر در کشور انجام شود و سپس به تفکیک هر شهرستان طرح‌های توسعه‌ای در آن‌ها اجرا شود.
captcha