کتاب‌های علمای گیلان به عنوان سند افتخار فرهنگی حفظ شود
کد خبر: 3666350
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

کتاب‌های علمای گیلان به عنوان سند افتخار فرهنگی حفظ شود

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی خواستار جمع‌آوری کتاب علمای گیلان در کتابخانه‌های این استان شد و بیان کرد: گیلان دارای علمای بزرگی از گذشته است و باید کتاب‌های این بزرگان به عنوان سند افتخار فرهنگی استان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 2 آذر در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به ایجاد کتابخانه حوزه علمیه امیرالمومنین علی(ع) در رشت، اظهار کرد: به ‌زودی فراخوان جمع‌آوری کتاب برای این کتابخانه انجام می‌شود.

وی بر جمع‌آوری کتاب‌های ارزشمند تاکید کرد و افزود: کتاب‌های ارزشمند جزو سرمایه ملی محسوب می‌شوند و با جمع‌آوری نسخه‌های خطی می‌توان تلاش مولفان در گذشته را حفظ کرد.

امام جمعه رشت، خواستار جمع‌آوری کتاب علمای گیلان در کتابخانه‌های این استان شد و بیان کرد: گیلان دارای علمای بزرگی از گذشته است و باید کتاب‌های این بزرگان به عنوان سند افتخار فرهنگی استان حفظ شود.

آیت‌الله قربانی، با بیان اینکه گیلان در فرهنگ، علم و کتاب از گذشته پیشگام بوده است، تصریح کرد: گیلان مفاخر بسیاری دارد و کتاب‌های آنها قرن‌ها در حوزه‌های علمیه تدریس شده است.

وی بهره‌گیری از کتاب بزرگان در رسانه‌ها را حائز اهمیت دانست و گفت: ترجمه کتاب‌های دانشمندان آگاه دارای اهمیت است، اما اگر مردم با شخصیت‌های فرهیخته خود آشنایی داشته باشند به هویت خود می‌بالند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود علمای برجسته‌ای مانند آیت‌الله بهجت، خاطرنشان کرد: جامعه باید از کتاب‌های شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله بهجت، علامه طباطبایی و... بهره مند شود.

آیت‌الله قربانی، بر استفاده از کتابخانه کانون‌های مساجد گیلان تاکید کرد و یادآور شد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید تلاش شود فرهنگ مطالعه در جامعه رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی سبب کاهش فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با استفاده از کتاب‌های پر محتوا موجب ارتقای آگاهی مردم می‌شود.

captcha