بسیج جوامع اسلامی در حال وقوع است
کد خبر: 3667363
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
سردار نظری:

بسیج جوامع اسلامی در حال وقوع است

گروه سیاست و اقتصاد: فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی گفت: بسیج دیگر از مرزهای ما عبور کرده و این تشکیلات و نهاد مقدس دارد به بسیج جوامع اسلامی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، اجتماع بزرگ بسیجیان دانشگاه فردوسی مشهد و جشن پیروزی مقاومت ظهر امروز یکشنبه، پنجم آذرماه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم این دانشگاه، برگزار شد.
سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، در این همایش ابراز کرد: فراموش نکنیم که عراق چطور بود و در اختیار چه کسانی قرار داشت؛ آمریکا با چه هدفی افغانستان و عراق را در اختیار خود گرفت و لشکرکشی کرد؛ در دوران دفاع مقدس چه رابطه‌ای از نظر ظاهری با مردم داشتیم و چه شد که امروز، جمله‌ تاریخی امام راحل که «راه قدس از کربلا می‌گذرد» را به عینه شاهد هستیم.
وی با تاکید بر بررسی و تحلیل درست حوادث و اتفاقاتی که در حال وقوع است، بیان کرد: حتما وضعیت درونی نظام و کشورمان و شرایطی که در داخل داریم، با آنچه در بیرون و خارج مرزها اتفاق می‌افتد، بی‌ارتباط نیست.
وی افزود: نگاه و تفکری وجود داشت و دارد که در آن، مسائل درونی ما را از موضوعات بیرونی به تفکیک ارزیابی می‌کرد و چون براساس این تفکر اقدام می‌شد، بدیهی است که اگر این روابط را درک نکنیم و براساس آن برنامه و طراحی عملی نداشته باشیم، به طور مشخص نمی توانیم از ظرفیت‌هایی که در اختیار قرار می‌گیرد، استفاده کنیم.
نفوذ اندیشه انقلابی در مردم عراق
سردار نظری مطرح کرد: دیدگاه خواص و نخبگان عراق نسبت به آمریکا چیزی نبود که الان هست و این نفوذ تفکر و اندیشه اسلامی و اتفاقاتی که در این میدان افتاد، باعث شد مردم عراق این تفکر را با انقلاب داشته باشند و زندگی‌شان را مدیون انقلاب بدانند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، بیان کرد: با شرایط سابق سوریه، تمام زمینه‌ها و اسباب و شرایط فراهم بود که حکومت این کشور ساقط شود، اما نشد و امروز همه شریکند و اظهار خوشحالی می‌کنند. البته جبهه حق همیشه مظلوم است و در عین اقتدار مظلومیت دارد.
وی با بیان اینکه مولفه‌های قدرت در نظام و انقلاب اسلامی، با آنچه در معادلات امنیتی و موارد دیگر ساری و جاری داریم، متفاوت است، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب، راهبرد تعیین می‌کنند و مبانی حرکتی ما توسط ایشان تعیین می‌شود که عنصر اصلی تعیین راهبردها، قدرت نرم افزاری و معنوی است و مولفه‌ اصلی، اقتدار است.
سردار نظری اظهار کرد: سوریه جنگ بلد نبود، و وقتی نوع برخورد سربازان انقلاب اسلامی را دیدند، فهمیدند با آن ابزارها نمی‌شود، لذا از انقلاب و قدرت نظامی ایران اسلامی تبعیت کردند و این امر ادامه دارد. این نبرد و دفاع از حرم، یکبار دیگر دنیایی از فرهنگ جدید را با این مقیاس جغرافیایی و حضور جوامع به نمایش گذاشت.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی است» و باید به این سخن پرمغز پرداخت؛ در این جمله حداقل سه مولفه اساسی اعتقاد، حضور مردمی و جامعیتِ‌ کار برجسته است.
بسیج جوامع اسلامی در حال وقوع است/ بسیج؛ مظهر تفکر اسلام ناب است
وی ادامه داد: این بسیج دیگر از مرزهای ما عبور کرده و اگر دارد این اتفاقات در سوریه و لبنان و ... می افتد، در اثر این تشکیلات و نهاد مقدس است که دارد به بسیح جوامع اسلامی تبدیل می شود.
سردار نظری عنوان کرد: بسیج باید مظهر تفکر اسلام ناب باشد و هست؛ بسیج باید مظهر حضور مردم، اقدام و عمل و حضور جامع در همه صحنه‌ها باشد و اگر به ممزوج‌کردن مردم با تفکر ناب اسلام توجه کنیم، دستاوردها بیشتر و پربارتر خواهد بود و باید در حوزه مردم‌سالاری و حضور مردم در عرصه سیاسی هم کار کنیم.
گفتنی است، در ادامه این برنامه، از بسیجیان فعال و نمونه دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر شد. هم‌چنین پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) و پیکر مطهر شهید حسین رفیعی راد، زینت بخش محفل دانشجویان فردوسی بود و حضار این برنامه با حضور در مزار شهدای دانشگاه فردوسی مشهد و مدیحه‌سرایی، به مقام شهدا ادای احترام کردند.
captcha