اخلاق پیامبر(ص)، اسلام را به قلب‌های مردم پیوند زد
کد خبر: 3668251
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶

اخلاق پیامبر(ص)، اسلام را به قلب‌های مردم پیوند زد

گروه اجتماعی: کارشناس مسائل دینی، اخلاق پیامبر(ص) را از عوامل گسترش اسلام بین اعراب عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) با اخلاق بسیار خوب و رأفت خود، اسلام را قبل از اینکه وارد خانه‌های مردم کند، وارد دل‌های آن‌ها کرده بود.

حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: در زمان پیش از اسلام هفت نفر در عربستان جزو اوتاد بودند که یکی از آن‌ها پیامبرپیامبر(ص) بود که مردم لقب امین را به خاطر امانت‌داری و پاک بودن به ایشان داده بودند.
وی با بیان اینکه پیامبر(ص)، علاوه بر امانت‌داری، شخصیت‌ بسیار مهربان و دلسوزی داشتند که این مهربانی به خاطر رحمت الهی بود و به دلیل همین روح الهی، مردم جذب ایشان می‌شدند، افزود: امانت‌داری، عبادت‌های مخفیانه حضرت در غار حرا و انفاق در راه خدا، از ویژگیهایی بود که باعث شد ایشا به پیامبری مبعوث شوند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) بسیار مهربان بودند و خداوند فرمود این مهربانی به خاطر رحمت الهی است وای رسول اگر تو سنگدل و خشن بودی، مردم به سوی تو نمی‌آمدند و به اسلام روی نمی‌آورند.

وی، اخلاق پیامبر(ص) را از عوامل گسترش اسلام بین اعراب عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) با اخلاق بسیار خوب و رأفت خود، اسلام را قبل از اینکه وارد خانه‌های مردم کند، وارد دل‌های آن‌ها کرده بود.
حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با اشاره به خلق و خوی پیامبر با حضرت خدیجه(س)، گفت: پیامبر در اولین سفر تجاری خود نماینده حضرت خدیجه(س) بودند که هم سود سرشار و هم برکات زیاد داشت.

captcha