زلزله غرب کشور، جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان/ شیعه و سنی‌کشی کار دشمن است
کد خبر: 3668593
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

زلزله غرب کشور، جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان/ شیعه و سنی‌کشی کار دشمن است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد ابراز کرد: در جریان زلزله اخیر غرب کشور، مسئله اتحاد مسلمانان نمود پیدا کرد و عزیزان شیعه و اهل سنت در کنار هم به امداد و یاری‌رساندن پرداختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 10 آذر‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک آغاز هفته نیروی دریایی، اظهار کرد: با تکریم و تعظیم نسبت به هفته نیروی دریایی دلاور و غیور و تشکر از حضور ارزشمند معاونت ستاد ارتش، امیر سیاری در تبیین عملیات و برنامه‌های این نیروی قدرت‌مدار و مایه افتخار نظام، امروز برحسب روایات اهل سنت، روز ولادت پیغمبر اکرم(ص) است، دو روز به عنوان ولادت پیغمبر(ص) نقل‌شده است.
وی ادامه داد: محدثین عامه و اهل سنت امروز را روز ولادت می‌دانند و لذا امروز، آغاز هفته وحدت است که به دستور امام بزرگوار ما، به عنوان یک نقطه هدفمند محوری در این نظام، وحدت مذاهب اسلامی لقب گرفت و بنا شد عزیزان ما در همه پیروی‌های از مذاهب مختلف، در جبهه مقابله با دشمنان پیغمبر و استکبار، متحد و یکپارچه بایستند.
تنها شعار وحدت کفایت نمی‌کند
وی با بیان این‌که در حوزه وحدت، به وحدت در بصیرت و رفتار نیاز داریم، گفت: در طول سالیان گذشته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، مسئله وحدت سنی و شیعه و وحدت مذاهب به عنوان مسئله قابل توجه در سیاست‌گذاری‌های نظام و رهنمودهای سازنده امام و رهبری، مورد توجه بوده است ولی برادران، شعار وحدت کفایت نمی‌کند؛ ما وحدت اسلامی را در دو حوزه لازم داریم، در حوزه بصیرت و در حوزه رفتار و خوشبختانه در کارنامه قریب به 40 ساله نظام مقدس اسلامی، وحدت را در حوزه‌های مختلف در رفتارهای سیاسی و مدیریت نظام به‌خوبی لمس کرده ایم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه بصیرت، وحدت لازم است، معنای وحدت در حوزه بصیرت این نیست که همه به یک مطلب معتقد شوند و به یک اصل اعتقاد دینی گرایش داشته باشند، وحدت در حوزه بصیرت، تشخیص مسئله اسلام در امروز است، امروز اسلام را تشخیص دهند، بدانند در چه شرایطی است؟
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز اسلام در یک جبهه سراسری جهانی است؛ به تعبیر پیغمبر(ص) «قَد بَرَزَ الإِسلامُ کُلُّهُ اِلى کُفرُ کُلِّهِ»، الان همه کفر جهانی، یک پارچه و متفق برای براندازی اسلام بسیج شده اند و همه اسلام در جبهه این نظام و جبهه این انقلاب در برابر کفر جهانی قرار گرفته است و هرکس پیامبر را قبول دارد و به‌طرف قبله نماز می‌خواند، هرکس قرآن را کتاب دینی خود می‌داند، باید در جبهه دفاعی پیامبر که همه اسلام در قالب این نظام در مقابل کفر آمده، قرار بگیرد.
مسلمانان باید در مقابل کفر پشتیبان هم باشند
وی به دومین حوزه مورد نیاز مسلمانان برای وحدت اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر مسئله‌ای احتیاج داریم که مسلمانان دست هم را بگیرند نه این‌که گریبان هم را بگیرند و به جان هم بیفتند، در حوزه رفتار ما به پشتیبانی از یکدیگر در مقابل کفر جهانی نیازمندیم و خوشبختانه عملیات ما در همه حوزه‌های مدیریتی این نظام این مسئله را روشن کرده است.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این را بدانید، اگر دشمن با تأسیس وهابیت و جریان های تکفیری مثل داعش و بقیه جریان های تروریستی، مسئله شیعه کشی را مطرح می‌کند، با عنوان شیعه کشی، سنی کشی هم راه می‌اندازند.
وی با بیان این‌که جنایات داعش، شیعیان و اهل سنت را دربر می‌گیرید، بیان کرد: ببینید شهر بوکمال بعد از آزادی، از جنایات داعش چه می‌گوید، مگر شیعه بودند؟ مگر در سوریه و عراق، این همه جنایات داعش مخصوص شیعیان بود؟ به اسم شیعه کشی می آیند اما سنی کشی هم راه می‌اندازند.
امام‌جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: ریگی ملعون را که گرفتند، در اظهاراتش گفته بود وقتی می‌دیدیم در شیعه کشی مقداری سست می شوند، بعضی نوارهایی که در برخی محافل شیعه در مورد لعن بر خلفا و اهانت به مقدسات بود، برای آنان می‌گذاشتیم تا تحریک شوند و بیشتر شیعه بکشند؛ آن‌که آمده شیعه انگلیسی درست می‌کند، این کار را انجام می‌دهد تا زمینه‌سازی آدم کشی و شیعه کشی برای وهابی تروریست شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شما ببینید در طول زمان چند سالی که مسئله مقابله با داعش و  جریان های تکفیری در عراق و سوریه مطرح بود، کسانی که ادعای تشیع و ولایت را دارند، آیا از این جریان ها برای دفاع از شیعه و دفاع از عزیزان شیعه‌ای که به دست داعش و تکفیری‌ها کشته می‌شدند، یک نفر حاضر شد در مدافعین حرم شرکت کند؟
وی به جایگاه رشادت‌های مدافعان حرم در مقابل تروریست های تکفیری و بی اعتنایی شیعیان انگلیسی به مقابله با آنان اشاره و اظهار کرد: آیا از گروه ها و سنی ستیزهایی که به نام شیعه ولایی، انگلیس ها درست کرده بود، یکی آمد در جبهه مدافعان حرمی که در مقابل عواملی که جنگ های نیابی آمریکا را اجرا می‌کردند و در شکل تکفیری‌ها می‌جنگیدند و شهید می‌شدند، شرکت کند؟ این ها حاضر بودند در حرم و صحن امام حسین(ع) خود را غرق خون کنند اما در مقابل دشمن اسلام که در 50 کیلومتری حرم بود، قرار نگیرد.
آیت‌الله علم‌الهدی، زلزله در غرب کشور که سبب وارد شدن خسارت‌هایی به مردم این منطقه شد را نمودی از وحدت مسلمانان دانست و گفت: در موضوع زلزله اخیر غرب کشور، مسئله اتحاد مسلمانان نمود پیدا کرد که عزیزان شیعه و اهل سنت در کنار هم به امداد و یاری‌رساندن پرداختند.
captcha